همشهری‌آنلاین: مدیرعامل شرکت ملی صادرات گاز ایران با اشاره به فراهم کردن زمینه های صادرات گاز ایران در دوران پساتحریم گفت: این شرکت با نمایندگان حدود ۱۷۰ شرکت داخلی و خارجی در سال ۱۳۹۳ برای صادرات گاز، مذاکره انجام داده است.

 علیرضا کاملی ، مدير عامل شركت ملي صادرات گاز ايران با اشاره به اهمیت و جایگاه صادرات گاز ایران در دوره پساتحریم، تصریح کرد: از آنجا که ایران به‌عنوان اولین دارنده ذخایر گازی در جهان محسوب می‌شود، صادرات گاز کشورمان در تعاملات جهانی انرژی از جنبه‌های مختلف اقتصادی، سیاسی و بین‌المللی بسیار تاثیر گذار و حائز اهمیت است.

به گزارش شانا،كاملي با اشاره به آمارهای موجود، گفت: شرکت ملی صادرات گاز ایران در سال 1393 با نمایندگان حدود 170 شرکت داخلی و خارجی در مورد صادرات گاز به مذاکره و گفت‌وگو پرداخته است تا زمینه‌های تقویت، تعامل و همکاری مناسب تجارت گاز ایران را با دیگر کشورها و شرکت‌های بزرگ جهان فراهم کند.

مدیرعامل شرکت ملی صادرات گاز ایران ادامه داد: با توجه به روی کار آمدن دولت تدبیر و امید و اتخاذ سیاست‌های تعامل با جهانیان، شرکت ملی صادرات گاز ایران به‌عنوان نماینده کشور در مجامع بین‌الملل انرژی سعی دارد به دور از هرگونه حاشیه و با نگاه مثبت به توافق هسته‌ای ایران با پنج قدرت بزرگ جهانی پروژه‌های مربوط به صادرات گاز ایران را با جدیت هرچه تمام تر دنبال کند.

به گزارش واحد مركزي خبر ،او تصریح کرد: از این رو با توجه به ریاست دوره‌ای ایران بر سازمان GECF (مجمع کشورهای صادرکننده گاز) در نظر داريم با تعامل موثر و سازنده با این سازمان جهانی گاز، زمینه‌های صادرات گاز ایران را در پسا تحریم فراهم کنيم.

مدیرعامل شرکت ملی صادرات گاز ایران ادامه داد: براساس سیاست‌های وزارت نفت، اولویت صادرات گاز ایران در مرحله اول کشورهای همسایه و در مرحله بعدی و با توسعه صنعت LNG، ورود به سایر بازارها خواهد بود.

او با اشاره به سیاست‌های کلان کشور مبنی بر تداوم افزایش تولید گاز طی سه سال آینده، گفت: بر این اساس در سال 2019 تولید گاز به یک میلیارد مترمکعب در روز می‌رسد و بدین ترتیب شرایطی فراهم می‌شود که بخش عمده‌ای از این افزایش تولید، برای صادرات در نظر گرفته شود.

کاملی تصریح کرد: هم‌اکنون شرکت ملی صادرات گاز ایران به نمایندگی از وزارت نفت با کشورهای ترکمنستان، ارمنستان، آذربایجان و ترکیه تعامل نزدیکی دارد و به زودی عراق نیز به این کشورها اضافه می‌شود؛ ضمن این‌که مذاکراتی با دیگر کشورهای منطقه خلیج‌فارس از جمله امارات، کویت، بحرین، عمان، هند و ... انجام شده است و در حال بسترسازی زمینه‌های لازم برای صادرات گاز به این کشورها هستیم.

او با بیان این‌که شرکت ملی صادرات گاز ایران متولی قراردادهای صادرات گاز است و بخش بزرگی از جامعه هدف این شرکت کشورهای نیازمند گاز هستند، ادامه داد: این شرکت از سال‌ها پیش به‌عنوان نماینده ایران برای مذاکرات گاز در مجامع بین‌المللی شناخته می‌شود.

به گزارش روابط عمومي شرکت ملی نفت ایران، مدیرعامل شرکت ملی صادرات گاز ایران گفت: در همین رابطه یکی از عمده‌ترین اهداف این شرکت کسب تراز تجاری بالا در بازارهای جهانی گاز با ترغیب سرمایه‌گذاران به مشارکت در پروژه‌های گازی و عقد قرارداد در پرژه‌های گازی و در نهایت دستیابی به تراز صادرات گاز مطلوب با توجه به جایگاه ویژه ذخایر هیدروکربوری ایران در جهان است.

کد خبر 305345

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha