همشهری آنلاین: با امضای قرارداد مطالعه خط لوله صادرات گاز ایران به عمان، صادرات گاز به این کشور وارد مرحله عملیاتی شد.

Gas

به گزارش ایرنا، مدیرعامل شرکت ملی صادرات گاز ایران با اشاره به اینکه انجام مطالعه صادرات گاز ایران به عمان در دو بخش خشکی و دریایی تعریف شده است، افزود: مطالعه بخش دریایی صادرات گاز ایران به عمان به شرکت مهندسی و ساخت تاسیسات دریایی ایران (IOEC) سپرده شد و قرارداد آن میان مدیران عامل شرکت ملی صادرات گاز ایران، شرکت مهندسی و ساخت تاسیسات دریایی ایران و سیف بن حمد السلمانی مدیرکل برنامه ریزی و ارزیابی پروژه ها در وزارت نفت و گاز عمان امضا شد.

علیرضا کاملی افزود: مطالعه بخش خشکی صادرات گاز ایران به عمان نیز به شرکت مهندسین مشاور پارس داده شد و قرارداد آن میان مدیران عامل شرکت ملی صادرات گاز ایران و شرکت مهندسین مشاور پارس امضا شد.

وی درباره مدت زمان انجام مطالعه این پروژه در دو بخش دریایی و خشکی نیز گفت: کار مطالعه بخش خشکی این پروژه از رودان به کوه مبارک و به طول تقریبی ٢٠٠ کیلومتر ظرف مدت ٦ ماه و کار مطالعه بخش دریایی این پروژه از کوه مبارک به بندر صحار به طول ٢٠٠ کیلومتر ظرف پنج ماه باید به اتمام برسد.

براساس توافق سال ٢٠١٣ میان دو کشور، قرار است برای ١٥ سال روزانه ٢٨ میلیون مترمکعب گاز طبیعی ایران با یک خط لوله از بستر خلیج فارس به عمان صادر شود که ارزش بسیار بالایی دارد و سبب تحکیم روابط دو طرف می‌شود.

محمدبن حمد الرمحی وزیر نفت و گاز عمان امروز وارد تهران می شود و با بیژن زنگنه وزیر نفت جمهوری اسلامی ایران دیدار و گفتگو می کند.

ایران و عمان در ماه مارس سال ٢٠١٤ میلادی در جریان مذاکرات مقامات ارشد دو کشور، به توافقی درباره ساخت این خط لوله دست یافتند.

ارزش این قرارداد حدود ٦٠ میلیارد دلار برآورده شده است.

کد خبر 307968

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha