همشهری آنلاین: علی شمخانی نماینده مقام معظم رهبری و دبیر شورای عالی امنیت ملی گفت: امنیت ،ثبات و اقتدار بی بدیل کشور نمادی از انسجام اجتماعی و استحکام ساختاری نظام جمهوری اسلامی ایران است.

علی شمخانی

شمخانی روز پنج شنبه در همایش علمی «اقتدار ملی، همدلی و هم زبانی دولت و ملت» در مرکز تحقیقات راهبردی دفاعی با اشاره به مبانی اقتدار در نظام مردم سالار جمهوری اسلامی ایران، پشتوانه مردمی و ارتباط وثیق میان ملت و حاکمیت بر مبنای اصول دین حنیف اسلام را زیر ساخت اصلی اقتدار کشور عنوان کرد.

دبیر شورای عالی امنیت ملی رمز شکل گیری ، بقا و تعالی مستمر نظام جمهوری اسلامی را شکوفایی هویت انقلابی، اسلامی و ایرانی در چارچوب نظام مبتنی بر ولایت فقیه عنوان کرد و اظهار داشت: تلاش دشمن برای ایجاد استحاله و نفوذ در باورهای فرهنگی و سیاسی جامعه اقدامی در مسیر متزلزل کردن پایه های اقتدار کشور است.

شمخانی در این مراسم که فرماندهان و مسئولین لشکری و کشوری حضور داشتند، گفت: برخی کشورهای منطقه با بهره گیری از ابزارهای نظامی وارداتی و کشتار مردم بی دفاع بدنبال نمایش اقتدار هستند در حالیکه به طور قطع فرجام این اقدامات نتیجه معکوس داشته و بر ضد خود عمل خواهد کرد.

شمخانی با اشاره به تاثیر انسجام اجتماعی و ساختار سیاسی مستحکم حاصل از آن در افزایش اقتدار پایدار، افزود: شناخت و معرفی الزامات بهره گیری هوشمندانه و متناسب از اولویتهای اقتدار آفرین یکی از ضرورتهای اصلی فعالیت مراکز تحقیقات راهبردی است.

وی با اشاره به اقتدار حاصل از مقاومت جمهوری اسلامی در مذاکرات هسته ای و ضرورت توجه به اولویتهای پسا تحریم، تاثیر گذاری غیر قابل انکار مولفه های اقتصادی بر ارتقاء اقتدار راهبردی کشور و لزوم تمرکز بر اقتصاد مقاومتی را اجتناب ناپذیر عنوان کرد.

شمخانی اجتناب از رویکردهای شعاری و سیاسی در پیگیری راهبرد اقتصاد مقاومتی را مورد تاکید قرارداد و افزود: امروز نماد همدلی و هم زبانی میان دولت و ملت مشارکت جهاد گونه همه ارکان و اجزا حاکمیت در استقرار واقعی سیاستهای اقتصاد مقاومتی است.

کد خبر 305260

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار دفاع-امنیت

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha