همشهری آنلاین: یک شرکت دانش بنیان موفق به طراحی و ساخت کنتور هوشمند آب و برق برای مزارع کشور شد که این فناوری طی یک سال آینده برای نجات جان دریاچه ارومیه بر روی چاه‌های اطراف آن نصب می‌شود.

کنتور هوشمند جان دریاچه ارومیه را نجات می‌دهد

به گزارش مهر، مهدی جعفری، معاون طرح و توسعه یک شرکت دانش بنیان گفت: کنتور هوشمند آب و برق مزارع نمونه داخلی و خارجی ندارد زیرا این محصول ثبت اختراع داخلی و بین‌المللی شده است.

وی تاکید کرد: این کنتور بر روی پمپ چاه‌های آب مزارع نصب می‌شود که بر اساس محاسبه میزان برق مصرفی در پمپ‌ها قادر به اندازه‌گیری آب مصرفی است. ارائه این اطلاعات به کاربران مدیریت میزان مصرف آب را فراهم می‌کند.

معاون طرح و توسعه شرکت دانش بنیان رهروان سپهر اندیش خاطر نشان کرد: با نصب مودم بر روی این کنتور می‌توان نحوه فعالیت آن را کنترل و زمان استفاده از آب و قطع آبیاری را مشخص کرد.

جعفری با اشاره به نصب کنتور هوشمند آب و برق در بسیاری از مزارع استان‌های کشور افزود: با نصب این کنتور بر روی چاه‌های آبیاری مزارع و اصلاح الگوی مصرف می‌توان طی ۵ سال آینده وضعیت آب مصرفی کشاورزی را از حالت بحران خارج کرده و به وضعیت نرمال رساند.

  • نصب کنتور هوشمند بر روی چاه‌های آب اطراف دریاچه ارومیه

وی با اشاره به وضعیت دریاچه ارومیه گفت: یکی از دلایل خشکی این دریاچه برداشت بی‌رویه از چاه‌های آب اطراف آن است؛ بنابر این کنتور هوشمند آب و برق که توسط این شرکت دانش بنیان طراحی و ساخته شده است بر روی چاه‌های اطراف این دریاچه در حال نصب است.

معاون طرح و توسعه شرکت دانش بنیان رهروان سپهر اندیش خاطر نشان کرد: طی یک سال آینده ۹ هزار کنتور هوشمند این شرکت بر روی چاه‌های آب اطراف دریاچه ارومیه نصب خواهد شد که اکنون نیز نصب آن آغاز شده است.

جعفری تاکید کرد: مشکل اصلی شرکت‌های دانش بنیان تامین نقدینگی برای تولید محصول و حضور در بازار است که سال گذشته صندوق نوآوری و شکوفایی وامی به مبلغ یک میلیارد تومان به این شرکت اختصاص داده است.

کد خبر 305140

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار محیط زیست

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha