شنبه ۴ مهر ۱۳۹۴ - ۰۴:۱۸
۰ نفر

پگاه شفتی: این‌روزها گوشی‌های هوشمند در حال فتح دنیا هستند و یک لحظه کاربرها را رها نمی‌کنند.

دوچرخه‌ی شماره‌ی ۷۹۸

اما این جادوگرهای کوچک چه افسونی در خود دارند؟

شاید بشود نام اپلیکیشن‌های گوشی‌های هوشمند را «افسون» گذاشت، به‌شرطی که  این افسون‌ها فقط در جهت وقت تلف‌کردن مؤثر نباشند و کاربر را جادو نکنند. به‌همین دلیل این‌بار به سراغ چند اپلیکیشن کاربردی و درعین حال سرگرم‌کننده می‌رویم.

دوچرخه‌ی شماره‌ی ۷۹۸

پشه‌ها با یک کلیک پر!

این نرم‌افزار برای این‌روزها ساخته شده است. روزهایی گرم با شب‌هایی که یک صدای ویزویز می‌تواند خواب را بر ما حرام کند. نرم‌افزار «آنتي مُسكيتو»
(Anti Mosquito) فرکانسی تولید می‌کند که می‌تواند پشه‌ها و دیگر حشرات موذی را فراری دهد. اگر در این روزهای گرم سری به طبیعت زدید و موقع غذاخوردن از دست مگس‌ها عصبی شدید، با فعال کردن این نرم‌افزار می‌توانید به‌راحتی حشرات را فراری دهید. یکی از بهترین مزیت‌های این نرم‌افزار کارکرد آف‌لاین آن است و می‌تواند سه‌نوع فرکانس با درجات مختلف تولید کند.

دوچرخه‌ی شماره‌ی ۷۹۸

نقشه‌ی زندگی

این جا نوبت یک اپلیکیشنِ دوستدارِ محیط‌زیست و علاقه‌مندان به محیط‌زیست است به نام «نقشه‌ي زندگي» كه البته می‌توانيد آن را با نام انگلیسی «مَپ ‌آف لايف» (Map of  Life) جست‌وجو
و روی گوشی هوشمندتان نصب کنید. بعد از این هرکجا که بروید این نرم‌افزار با چند کلیک ساده به شما می‌گوید در چه محیط آب و هوایی هستید، در این محیط چند گونه‌ی زیستی از حیوان گرفته تا حشره و دوزیست وجود دارد. مثلاً طبق اطلاعات این نر‌م‌افزار دو گونه لاک‌پشت در تهران وجود دارد! بعد از این‌که گونه‌های زیستی اطراف کاربر شناسایی شد، کاربر می‌تواند اطلاعات کاملی از این گونه‌ها در اختیار داشته باشد.

دوچرخه‌ی شماره‌ی ۷۹۸

یک موزه‌شناس همراه!

اگر عاشق موزه هستید، اما فرصت و امكان موزه‌گردی ندارید، این نرم‌افزار مخصوص شماست؛ «ويكي‌آرت» (Wikiart) یک اپليكيشن مجانی برای عاشقان آثار هنری است. وقتی آن را نصب می‌کنید، یک نقشه دراختیار دارید از سراسر دنیا. در این نقشه عکس‌هايي از هنرمندان در گوشه گوشه‌ی جهان قابل مشاهده است. با کلیک بر روی عکس هنرمند، آثار هنری او، معرفي، تاریخچه‌ي فعاليت و دیگر اطلاعات مربوط به او را می‌بینید.

دوچرخه‌ی شماره‌ی ۷۹۸


ماشین‌حساب دستی!

ماشین‌حساب یکی از پیش‌پا افتاده‌ترین برنامه‌ها در هر گوشی هوشمندی است. اما به‌تازگی نرم‌افزار «ماي اِسكريپت كالكولِيتور» (My Script ‍Calculator) این امکان را به کاربر می‌دهد كه حساب و کتاب‌هایش را به صورت دست‌نویس بر روی نمایشگر بنویسد. این نرم‌افزار می‌تواند دست‌نویس کاربر را به اعداد تبدیل کرده و بعد محاسبه کند.

دوچرخه‌ی شماره‌ی ۷۹۸

منشی تمام‌وقت!

اگر احساس مي‌كنيد كه حواس‌پرت شده‌ايد و فکر می‌کنید از یادبردن یا حواس‌پرتی، می‌تواند گاهی بهانه‌ی خوبی برای قانع‌كردن دیگران باشد، بهتر است بدانید که در دنیای امروز دیگر این‌جور بهانه‌ها پذیرفته نیست. باور ندارید؟ پس بهتر است مدتی با نرم‌افزار «آي‌اِف» (IF) کار کنید. کاربر می‌تواند دستورالعمل مخصوص کارهای روزانه به این اپليكيشن وارد کند و از آن انتظار داشته باشد، به‌طور خودکار و البته طبق دستورالعمل به کاربر، خبررسانی کند. مثلاً می‌توانید از این نرم‌افزار بخواهید، خبرهای خاصی را در دنیای خبر از طریق ای‌میل به شما اطلاع دهد. یا عکس‌هایی را که به طور پراکنده در شبکه‌های اجتماعی دارید برایتان مرتب کند و در یک آلبوم مخصوص در گوشی هوشمند بگذارد. لیست وظایفی که این برنامه می‌تواند انجام دهد آن‌قدر زیاد است که هر کاربری را با هر میزان دل‌مشغولی راضی مي‌کند.

کد خبر 305030

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha