سه‌شنبه ۳ شهریور ۱۳۹۴ - ۰۶:۰۷
۰ نفر

«از ۷باشگاه لیگ برتری درخصوص داوری شکایت دریافت کرده‌ام و بر همین اساس نیز جلسه‌ کوتاهی با مسئولان داشتیم و به آنها گفتم که رسیدگی و بازبینی در مسائل صورت بگیرد.»

تذکر وزارت ورزش به داوری‌های فوتبال

 اين واكنش نصراالله سجادي معاون ورزشي وزير ورزش و جوانان به سؤال خبرنگار همشهري بود. در چند روز اخير پس از داوري جنجالي بازي پرسپوليس و ذوب‌آهن كه در نتيجه برنده يا بازنده بازي تأثير داشت، بسياري از هواداران پرسپوليس و حتي برخي از تيم‌هاي ليگ برتري نسبت به آنچه ناداوري ناميده بودند، به‌شدت انتقاد كرده بودند. آنها حتي كار را فراتر از اين گذاشته و نامه‌اي خطاب به وزير ورزش و جوانان نوشتند و از او به‌دليل آنچه ناداوري‌ها در ليگ برتر ناميدند از وزير ورزش خواسته بودند در اين مورد ورود پيدا كند و از فدراسيون فوتبال بازخواست كند. ديروز وقتي خبرنگار همشهري در گفت‌وگوي مطبوعاتي وزير ورزش از او اين مسئله را پرسيد وي ترجيح داد معاونش در اين خصوص پاسخ دهد؛ چرا كه او در مورد برخي از سخنانش در مورد فوتبال مورد طعنه و انتقاد قرار گرفته است. نصرالله سجادي در پاسخ به همشهري تأكيد كرد: «وزارت ورزش براساس وظيفه ذاتي خود به همه بخش‌هاي ورزش نظارت دارد كه داوري هم شامل آن مي‌شود. وزير هم در اين زمينه تأكيد داشتند كه ساماندهي خوبي در فوتبال و برگزاري ليگ شود. اين موارد شامل بليت فروشي، داوري‌ها، برگزاري ديدارها و... مي‌شود. به اين منظور جلساتي با دپارتمان داوري و كميته داوران برگزار شد و تذكراتي نيز داديم كه توجه بيشتري به داوري‌هاي رقابت‌ها شود.» تذكر وزارت ورزش در حالي است كه اسلاميان نايب‌رئيس فدراسيون فوتبال در گفت‌وگويي تند از ورود وزارت ورزش به مسئله داوري انتقاد كرده است. او گفته است: «جاي اينكه اين آقايان مسئول بروند مسائل و مشكلات ساختاري خود را حل كنند و اينكه جواب بدهند كه مسئوليت اين بلاتكليفي استقلال و پرسپوليس چيست، به سراغ داور مي‌روند. 4‌ماه است كه براي پرسپوليس اسپانسر انتخاب نكردند و مطمئن باشيد كه بازهم نمي‌توانند سرخابي‌ها را درست اداره كنند. مشكل اين دو باشگاه نه مربي است، نه بازيكن و نه داور.» معاون وزير ورزش اما در پاسخ به گفته‌هاي نايب‌رئيس فدراسيون ترجيح داد سكوت كند تا پيش از اين فاصله ميان وزارت ورزش و فدراسيون فوتبال زياد‌تر نشود.

وزير ورزش اما در حالي به ميان خبرنگاران آمده بود كه مي‌دانست يكي از پرسش‌هاي اساسي آنها تعليق واگذاري استقلال و پرسپوليس به بخش خصوصي است. او به همين دليل با دست پر به اين گفت‌وگو آمده بود. از وي پرسيده شد آيا بايد واگذاري استقلال و پرسپوليس را پايان‌يافته تلقي كرد؟ وزير ورزش اينگونه پاسخ داد: «خصوصي‌سازي 2وجه داشت. وجه اول اين بود كه اين دو باشگاه بايد تا پايان سال93 خصوصي شوند كه اين اتفاق صورت نگرفت. وجه دوم نيز اين بود كه مؤسسات فرهنگي قابليت واگذاري ندارند و با توجه به اينكه اين دو باشگاه نيز با عنوان مؤسسه فرهنگي و ورزشي به ثبت رسيده‌اند طبق اين تفسير قابل واگذاري نيستند. ما موضوع واگذاري پرسپوليس و استقلال را بد نمي‌بينيم، مشروط بر اينكه شرايط فراهم شود.

بخش خصوصي با ورود به اين دو باشگاه بايد سود خود را ببرد. به هر حال بخش خصوصي به‌دنبال برداشت سرمايه است كه اصلي‌ترين منبع درآمد نيز حق پخش تلويزيوني است. اين شرايط فعلا فراهم نيست. ما همچنين بايد به اهليت و شرايط لازم براي واگذاري توجه خاصي داشته باشيم. سر مزايده‌هاي قبلي اين دو باشگاه برخي مسائل ازجمله بدهكار بودن گزينه‌ها و همچنين ورود بدون تشريفات برخي از آنها مانع از واگذاري پرسپوليس و استقلال شد. در آينده بايد ببينيم چه شرايطي فراهم خواهد شد.»

به‌نظر مي‌رسد كه وزارت ورزش با استفاده از برخي از موارد قانوني، سعي دارد سرخ آبي‌هاي پايتخت را همچنان دولتي نگه دارد يا اينكه در بهترين حالت نيمه دولتي و با كمك اسپانسر به فعاليت ادامه دهند.

  • استيضاح گمانه‌زني است

اين روزها اخباري مبني بر استيضاح وزير ورزش با امضاي گروهي از نمايندگان مجلس به گوش مي‌رسد. اين در حالي است كه گودرزي ديروز نيز در مجلس بود.

خبرنگاري از وي درباره استيضاح احتمالي پرسيد:« حضورم در مجلس براي طرح سؤال نبود بلكه نمايندگان ما را طبق روال هميشه دعوت مي‌كنند. بحث حضورم در مجلس براي مسئله تيم تراكتورسازي بود و اينكه داور زودتر از حد بخشيده شده بود. اعضاي فدراسيون هم در اين جلسه بودند و مشخص شد كه طبق اساسنامه فدراسيون فوتبال، وزارت ورزش اجازه دخالت ندارد و فدراسيون بايد در اين زمينه پاسخگو باشد.در مورد استيضاح هم هنوز چيزي در مورد اين مسئله به‌صورت رسمي عنوان نشده و همه‌‌چيز گمانه‌زني است.» در اين گفت‌وگو اما وزير ورزش و معاونين او كه همگي براي نخستين‌بار در جلسه‌اي با هم ميان خبرنگاران آمده بودند سعي داشتند از عملكرد خود سخن بگويند كه البته در حاشيه موضوعات داوري و مسائل مربوط به‌خصوصي‌سازي‌ ورزش قرار گرفت.

  • گودرزي: مقصر شكست‌هاي پرسپوليس نيستم

اين روزها پرسپوليس روزگار خوبي ندارد و در انتهاي جدول است. از محمود گودرزي اين مسئله پرسيده شد و اينكه چرا عده‌اي از هواداران در صفحه شخصي رئيس‌جمهور او را به اين دليل مورد انتقاد قرار مي‌دهند. پاسخ وزير جالب نيست:«اظهارنظر آزاد است. ما از گلايه‌ها استقبال مي‌كنيم و اگر تقصير داشته باشيم مي‌پذيريم. در فضاي رسانه نگاه نقادانه و منطقي است. من هم از آن استفاده مي‌كنم. آنچه شما درباره پرسپوليس گفتيد بايد بگويم مربي آنچه خواسته تحقق پيدا كرده است، به‌عنوان مثال از نظر جذب بازيكن از همان اول هم گفته شده شما مشكل مالي نخواهيد داشت، مربي هم قبلا امتحان خود را پس داده است، حتي شنيدم به او يكي از فوق ستاره‌ها پيشنهاد شده بود كه مربي پرسپوليس گفت اگر اين بازيكن جذب شود بايد روي نيمكت بنشيند. اينجا همه تسليم مربي هستند. اين اتفاقات افتاده حالا چه بخشي از آن مربوط به وزارت ورزش است؟»

کد خبر 304962

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فوتبال ايران

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha