همشهری آنلاین: رییس سازمان بسیج مستضعفین گفت: ایران از نظر قدرت نظامی در منطقه اول است و هیچ کشوری در منطقه توان مقابله با قدرت نظامی ایران را ندارد.

 محمدرضا نقدی

سردار محمدرضا نقدی روز دوشنبه در شانزدهمین اجلاس سالانه بسیج اساتید کشور در مشهد افزود: قدرت نظامی ایران از دل تهدیدها و تحریم ها استخراج شده است.

وی اظهار کرد: توان نیروهای امنیتی ایران نیز در حدی است که هرگونه جاسوسی را در کوتاه ترین مدت شناسایی می کند.
نقدی ادامه داد: ملت ایران با تبعیت از ولایت فقیه همیشه در مقابل تهاجم خارجی ایستادگی کرده است لذا امروز به رغم وجود ناامنی های فراوان در منطقه، امنیت کامل در کشور ما برقرار است.

وی گفت: فرمول مقاومت در صراط مستقیم فرمول تولید قدرت است و خط مقاومت با پافشاری بر حق، تولید قدرت می کند.

سردار نقدی با بیان اینکه جمهوری اسلامی ایران هم اکنون به قدرت سیاسی شگرف در عرصه های بین المللی تبدیل شده است افزود: کشورهای ابرقدرت در دنیا اذعان می کنند که بدون ایران در منطقه نمی توان حرکت کرد.

وی اظهار کرد: جنگ امروز دنیا یک جنگ اقتصادی است و تنها فرمول پیروزی در این نبرد اقتصاد مقاومتی می باشد.

وی با اشاره به اینکه ایران در دنیا یک کشور استثنائی است ادامه داد: از نظر مولفه های موجود برای جهش اقتصادی کمتر کشوری در دنیا قابلیت مقایسه با ایران را دارد.

وی وجود 700 هزار میلیارد تومان نقدینگی درکشور را از ظرفیتهای ایران ذکر کرد و گفت: برای شکوفایی اقتصادی ظرفیت های واقعی را باید فعال کرد.

رییس سازمان بسیج مستضعفین با بیان اینکه گروهی اقتصاد عاریتی را راه نجات اقتصادی کشور می دانند افزود: اقتصاد عاریتی نوعی سراب است و به وابستگی و گدایی کشور در مقابل کشورهای خارجی ختم می شود.

وی اظهار کرد: براساس تفکر اقتصاد عاریتی باید به دنبال سرمایه گشت و به اعتقاد آنان پیشرفت کشور در گرو سرمایه گذاری خارجی است.

سردار نقدی ادامه داد: این تفکر سرابی بیش نیست و نوعی مسکن فریب دهنده است.

وی گفت: در مقابل آن اقتصاد مقاومتی، اقتصاد خودکفا است و شرایط را برای سرمایه گذاری داخلی و حمایت از تولید داخلی فراهم می کند.

رئیس سازمان بسیج مستضعفین افزود : برای تحقق اقتصاد مقاومتی باید دولت زمینه لازم را برای سرمایه گذاری مهیا سازد.
وی با بیان اینکه ظرفیت سرمایه گذاری در کشور سالانه 200 میلیارد دلار است اظهار کرد: نباید خام سرمایه گذاریهای ناچیز غربی ها در کشور شد.

سردار نقدی ادامه داد: داشتن استراتژی صنعتی، استفاده از روشهای کم هزینه برای تولید ، اصلاح قوانین دست و پاگیر تولید ، مبارزه با قاچاق کالا و جلوگیری از واردات بی رویه لازمه افزایش رغبت سرمایه گذاری در کشور است.

وی گفت: تفکر اقتصاد عاریتی به وارد کردن تکنولوژی می اندیشد در صورتی که در هر حوزه ای که ایران اقدام به وارد کردن تکنولوژی کرده در آن حوزه به بدبختی رسیده ایم.

وی افزود: حمایت از صادرات ، شفاف سازی اقتصاد و مبارزه با فساد از مولفه های اقتصاد مقاومتی است و نباید با طرح های شفاف سازی اقتصاد مخالفت شود.

وی با تاکید بر اینکه باید اقتصاد پیشرو را از دل تحریم ها بیرون کشید اظهار کرد: از این فرمول باید برای ایجاد ارتباط بین صنعت و دانشگاه و شکوفایی اقتصاد نیز بهره گرفت.

شانزدهمین اجلاس سراسری بسیج اساتید کشور با حضور بیش از هزار شخصیت علمی، سیاسی و فرهنگی از 26 تا 29 مرداد ماه در مشهد در حال برگزاری است.

کد خبر 304214

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha