همشهری آنلاین: منابع عالی رتبه در جنبش حماس اعلام کردند که بیش‌تر اعضای شورای این جنش با پیشنهاد تونی بلر برای آتش‌بس طولانی مدت با اسرائیل موافقت کرده‌اند. در همین راستا، مشاور نخست‌وزیر ترکیه نیز تاکید کرد که جنبش حماس قصد دارد توافقنامه فراگیری را با اسرائیل امضا کند که شامل پایان محاصره غزه، بازگشایی گذرگاه‌ها و آتش‌بس طولانی مدت است.

موافقت حماس با آتش‌بس طولانی مدت با رژیم صهیونیستی

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از رادیو اسرائیل، منابع مذکور اعلام کردند که اعضای جنبش حماس در نشست روز جمعه خود با پیشنهاد تونی بلر، فرستاده کمیته چهارجانبه صلح خاورمیانه برای برقراری آتش‌بس طولانی در مقابل پایان محاصره غزه، گشایش گذرگاه‌ها و بازسازی این شهر و احداث گذرگاهی دریایی موافقت کرده‌اند.

براساس گزارش رادیو اسرائیل، براساس این توافق، تل‌آویو محاصره نوار غزه را به طور کامل پایان داده و به هزاران کارگر فلسطینی اجازه می‌دهد از غره به اراضی اشغالی بروند. در مقابل دولت حماس نیز به توقف حفر خندق در مرزهای غزه با اراضی اشغالی و آتش‌بس هشت ساله متعهد خواهد شد.

همچنین مساله آتش‌بس موضوع بحث روز یکشنبه رهبران حماس و جنبش جهاد اسلامی فلسطین بود.

در همین راستا، روزنامه عبری زبان یدیعوت آحارونوت، مشاور نخست‌وزیر ترکیه در سخنانی تاکید کرد: خالد مشعل، رئیس دفتر سیاسی جنبش حماس با مسوولان ترکیه‌ای درخصوص تلاش‌های صورت گرفته برای رسیدن به آتش‌بس با اسرائیل و بسته تعهدات جدید ترکیه در قبال نوار غزه صحبت کرده است.

یدیعوت به نقل از منابعی در جنبش حماس اعلام کرد که شورای جنبش حماس روز جمعه نشست گسترده‌ای را برای بررسی آخرین طرح‌های تونی بلر در سفر اخیرش به قطر برگزار کرده است.

این روزنامه اعلام کرد که اعضای دفتر سیاسی جنبس حماس که در غزه حضور دارند با حضور اسماعیل هنیه، معاون رئیس دفتر سیاسی جنبش حماس درخصوص طرح‌های بلر به ویژه موافقت اسرائیل با ایجاد گذرگاه آبی، پایان محاصره غزه، اجازه دادن به هزاران کارگر فلسطینی برای ورود به اسرائیل در ازای توقف تونل‌سازی حماس در مرزها، توقف شلیک موشک‌ها و آتش‌بسی به مدت تقریباً هشت سال صحبت کرده‌اند.

کد خبر 304204

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار غرب آسیا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha