همشهری آنلاین: به دنبال کشته و زخمی شدن صدها تن در انفجار تروریستی روز پنج شنبه بغداد، چند تن از مقامات و مسوولان جهان این انفجار را محکوم و بر همبستگی خود با دولت عراق در مبارزه با تروریسم تاکید کردند.

محکومیت جهانی انفجار تروریستی شهرک صدر بغداد

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از شبکه خبری سومریه نیوز، فرانسوا اولاند، رئیس‌جمهوری فرانسه در تماس تلفنی با حیدر العبادی، نخست‌وزیر عراق ضمن تسلیت به دولت و مردم عراق به دلیل انفجار تروریستی در شهرک صدر بغداد همبستگی خود را با عراق علیه تروریسم اعلام کرد.

اولاند به تلاش‌ها برای جنگ با تروریسم در عراق اشاره و تاکید کرد: فرانسه که بخشی از ائتلاف بین‌المللی ضدداعش است از هیچ تلاشی برای حمایت از عراق در این زمینه فروگذاری نخواهد کرد.

وی اصلاحات العبادی در نظام سیاسی عراق را ستود.

العبادی نیز از اولاند به خاطر این تماس تلفنی قدردانی و تاکید کرد: برای مبارزه با تروریسم باید با هم متحد شویم. نیروهای قهرمان ما در جبهه‌های جنگ پیروزی‌های زیادی به دست آورده‌اند و همچنان برای پاکسازی تمامی خاک عراق تلاش خواهند کرد.

وزارت خارجه روسیه نیز در بیانیه‌ای انفجار تروریستی بغداد را محکوم و بار دیگر خواهان هماهنگی تلاش‌های بین‌المللی و منطقه‌ای برای مبارزه با تروریسم شد.

در این بیانیه آمده است: چنین اقدامات تروریستی بار دیگر قصد تروریست‌ها برای اهداف جنایتکارانه خود را ثابت کرد. روسیه تلاش‌های مقامات عراق را در زمینه مبارزه با تروریسم تایید می‌کند و به خانواده‌های قربانیان این حادثه تسلیت می‌گوید.

ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهور روسیه نیز در پیام تسلیتی برای فواد معصوم، رئیس‌جمهور عراق و حیدر العبادی حمله تروریستی بغداد را به شدت محکوم کرد.

وی ضمن تسلیت به خانواده‌های قربانیان بر آمادگی مسکو برای حمایت از عراق در زمینه مبارزه با تروریسم تاکید کرد.

همچنین دولت انگلیس در بیانیه‌ای ضمن محکوم کردن حمله تروریستی داعش به شهرک صدر بر همبستگی انگلیس با دولت عراق و حمایت از این کشور برای ریشه‌کن کردن تروریسم تاکید کرد.

نبیل العربی، دبیرکل اتحادیه عرب نیز انفجار شهرک صدر بغداد را محکوم و بر لزوم حمایت از دولت عراق در جنگ علیه تروریسم تاکید کرد.

العربی تاکید کرد: این اقدام جنایتکارانه با هدف ناکام گذاشتن تلاش‌های دولت عراق در جنگ علیه تروریسم صورت می‌گیرد.

وی همبستگی کامل اتحادیه عرب با دولت عراق در جنگ علیه تروریسم را اعلام کرد.

وزارت خارجه سوریه نیز ضمن تسلیت به خانواده‌های قربانیان این حادثه تروریستی، این حمله را به شدت محکوم کرد.

ایاد علاوی، معاون رئیس‌جمهور عراق نیز ضمن محکوم کردن انفجار تروریستی شهرک صدر بر لزوم حمایت از شهروندان در برابر حملات داعش و دیگر تروریست‌ها تاکید کرد.

  • سازمان ملل حمله تروریستی بغداد را جنایتی بزدلانه خواند

 کمیته حمایت سازمان ملل در بغداد حمله تروریستی گروه داعش به یک بازار پرجمعیت در شهر بغداد را که دست کم موجب مرگ 76 نفر و مجروح شدن شمار زیادی از مردم غیر نظامی شد، بشدت محکوم کرد و آن را جنایتی بزدلانه خواند.

جیورجی بوستین معاون سرپرست کمیته حمایت سازمان ملل درعراق روز پنجشنبه با صدور بیانیه ای حمله تروریستی داعش به بازار جمیله درشهر صدر را که ازطریق انفجار یک کامیون حامل مواد منفجره صورت گرفت وبه مرگ دست کم 76 نفر و مجروح شدن 212 نفر ازمردم غیر نظامی این شهر منجرشد بشدت محکوم کرد.

وی که با این احتمال که شمار قربانیان این جنایت پس از تحقیقات لازم به مراتب ازاین رقم بیشتر باشد، حمله به زنان وکودکان معصوم در یک بازار عمومی را جنایت بار وبزدلانه توصیف کرده است.

بوستین این حمله را یک اقدام جنون آمیز وتروریستی خوانده وبااشاره به این که هدف اینگونه حملات متزلزل ساختن عزم راسخ مردم عراق است گفته است : من تردیدی ندارم که این گروه تروریستی در نهایت شکست خواهد خورد.

وی ضمن تسلیت به بستگان و بازماندگان این حمله تروریستی خواستار مجازات بی وقفه عاملان این جنایت شده است.

  • آمریکا حملات تروریستی اخیر در عراق را محکوم کرد

وزارت خارجه آمریکا در بیانیه ای ضمن ابراز همدردی با قربانیان حملات تروریستی اخیر در شهرک صدر بغداد و خودرو بمب گذاری شده دراستان دیالی عراق، جنایات داعش علیه مردم عراق را محکوم کرد.

به گزارش ایرنا از واحد رسانه وزارت خارجه آمریکا، سخنگوی این وزارت خانه روز پنجشنبه در بیانیه ای حمله تروریستی روزپنجشنبه در بازاری در شهرک شیعه نشین صدر در عراق و همچنین انفجار خودرو بمب گذاری شده روز دوشنبه وافزایش حملات تروریستی نسبت به مردم عراق را محکوم کرد.

دراین بیانیه،آمده است، با متحد شدن مردم عراق علیه داعش ومغلوب شدن این گروه تروریستی درمیادین جنگ، داعش قصد دارد با اینگونه اقدامات تروریستی ، بین مردم عراق شکاف و اختلاف بوجود آورد.

وزارت خارجه آمریکا تصریح کرد، این کشور همچنان در کنار مردم عراق برای مقابله با داعش و خشونت های این گروه خواهد ایستاد.

وزارت خارجه آمریکا حمایت خود را از العبادی نخست وزیر عراق ، ارتش این کشور و همچنین دیگر همپیمانان بین المللی جهت مقابله با این گروه تروریستی و به دست عدالت سپردن آنها بخاطر اعمال جنایت کارانه شان اعلام داشت.

  • اتحادیه عرب حمله تروریستی به شهرک صدر بغداد را محکوم کرد

 دبیر کل اتحادیه عرب روز پنج شنبه، حمله تروریستی به شهرک شیعه نشین صدر واقع در شرق بغداد، پایتخت عراق را به شدت محکوم کرد.

به گزارش پایگاه خبری الیوم السابع، «نبیل العربی» با صدور بیانه ای اعلام کرد این اتحادیه اقدام جنایت کارانه تروریست ها برای از بین بردن تلاش های خالصانه دولت عراق در راستای مبارزه با تروریسم و مقابله با جنایت های گروه ترویستی داعش و سایر گروه های تندرو را به شدت محکوم می کند.

وی در ادامه بر ضرورت فراهم کردن حمایت های لازم از دولت عراق برای کمک به این کشور جهت از بین بردن آفت خطرناک تروریسم و ریشه کن کردن آن تاکید کرد.

دبیر کل اتحادیه عرب ضمن اعلام همدردی با ملت و دولت عراق و خانواده قربانیان بی گناه این حادثه تروریستی، بار دیگر بر همبستگی کامل اتحادیه عرب با دولت عراق و کمک به این کشور برای اتخاذ تدابیر لازم جهت بازگرداندن امنیت و ثبات به عراق تاکید کرد.

در پی انفجار یک کامیون بمب گذاری شده صبح روز پنجشنبه در بازار شلوغی در شهرک شیعه نشین صدر واقع در شرق بغداد 76 تن کشته و 200 تن دیگر زخمی شدند.
داعش، مسئولیت این انفجار تروریستی در شهرک صدر را به عهده گرفت.

این حمله خونین که در منطقه شعیه نشین بغداد صورت گرفت، یکی از شدیدترین انفجارها در ماه های اخیر در پایتخت عراق است.

شهرک صدر از پرجمعیت ترین مناطق بغداد، معمولا بیشترین هدف حملات تروریستی داعش، از طریق خودروهای بمب گذاری بوده است.

گروه ترورسیتی داعش که از تابستان گذشته، مناطق شمالی عراق را به اشغال خود در آورده، غالبا مسوولیت حملات تروریستی به مناطق مختلف از جمله شهرک های شیعه نشین را بر عهده گرفته است.

کد خبر 303856

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha