یکشنبه ۱۸ مرداد ۱۳۹۴ - ۰۶:۳۵
۰ نفر

جواد نصرتی: یک تابستان تردید درباره قدرت واقعی آرسنال سرانجام به پایان می‌رسد و امروز یکی از متفاوت‌ترین تیم‌های آرسن ونگر در فصل‌های اخیر، با امیدهای زیادی بین هوادارانش رونمایی خواهد شد.

آرسنال هفته پیش  جام کامیونیتی شیلد را بالای سر برد.

توپچي‌ها كه بعد از چند سال دوري از جام، 2 سال متوالي است كه قهرمان جام حذفي مي‌شوند، كارشان را در ليگ در حالي برابر وستهم شروع مي‌كنند كه نه‌تنها از سوي رقبا، كه در جمع هواداران خودي هم يكي از مدعيان قهرماني به شمار مي‌روند. به اين هواداران خودي، حالا بايد آرسن ونگر سرمربي توانا و باسابقه آرسنال را هم اضافه كرد كه صراحتا از توانايي تيمش براي به چالش‌كشيدن ديگر مدعيان قهرماني صحبت كرده است. ونگر كه معمولا در سال‌هاي اخير سياستمدارانه درباره شانس‌هاي قهرماني تيمش صحبت كرده، در آستانه نخستين بازي تيمش در ليگ درباره سرنوشت احتمالي تيمش در فصل جديد گفته است كه از نظرش چلسي همچنان مدعي قهرماني است اما در عين حال، ‌از توانايي تيمش براي مبارزه با چلسي صحبت كرده است.

او مي‌گويد: «هدف اصلي ما اين است كه قهرمان ليگ برتر باشيم اما به خوبي مي‌دانيم كه بايد عملكرد خوب و همينطور روحيه جنگنده‌اي براي تك‌تك بازي‌هاي ليگ داشته باشيم. ما فصل گذشته قهرمان جام حذفي و در ليگ سوم شديم بنابراين بايد هدفمان را بسيار بالا درنظر بگيريم. من معتقدم كه تيم مناسبي داريم (تا براي قهرماني بجنگيم). من از تيم راضي‌ام.»

آرسنال فصل گذشته ليگ را بسيار كند و بد شروع كرد اما در ادامه توانست به يكي از بهترين‌هاي ليگ تبديل شود. با اين حال آنها خيلي دير به ليگ برگشتند و در نهايت، با 12امتياز كمتر از چلسي كارشان را در رده سوم به پايان رساندند.

ونگر معتقد است كه امسال هم اين چلسي است كه شانس اول قهرماني به شمار مي‌رود. او مي‌افزايد: «فصل گذشته چلسي با فاصله زيادي قهرمان شد بنابراين آنها امسال هم مدعي اصلي هستند. البته بايد ببينيم اوضاع چطور پيش مي‌رود. بعد از 15هفته اول چيزهاي بيشتري مشخص خواهد شد.»

امشب به جز آرسنال، يك تيم پرطرفدار ديگر هم با اميدهاي مشابهي كارش را در ليگ شروع مي‌كند. ليورپول بعد از يك فصل نااميدكننده، يك تابستان آرام و سازنده در جنوب شرق آسيا و اروپا سپري كرد و خريدهاي مناسبي هم انجام داد تا در فصل جديد، چيز بيشتري به هوادارانش ارائه كند. آنها كه در نخستين بازي خود در ليگ در خانه استوك به ميدان مي‌روند، تا حالا بازيكناني مانند روبرتو فرمينو و كريستين بنتكه را به تيمشان اضافه كرده‌اند تا دست‌كم دوباره به ليگ قهرمانان اروپا برگردند. شروع بد آنها، مي‌تواند مشخصا براي برندان راجرز سرمربي اين تيم پيامدهاي ناگواري داشته باشد. او فصل گذشته زير فشار زيادي قرار داشت و ادامه كارش، خيلي از منتقدانش را شگفت‌زده كرد.

حالا همان منتقدان، در انتظار اولين لغزش‌هاي او نشسته‌اند. علاوه بر آنها، باشگاه هم انتظارهاي بيشتري از راجرز دارد. در آستانه بازي با استوك، تام وارنر رئيس باشگاه گفته است كه از تيم، «پيشرفت‌هاي جدي» انتظار دارد و همين نشان مي‌دهد كه راجرز در فصل جديد، چه كار سخت‌تري دارد. او ضمن حمايت راجرز به‌عنوان سرمربي تيم، انتظارهاي باشگاه را اينطور شرح مي‌دهد: «ما وقتي كه برندان را استخدام كرديم، مي‌خواستيم كه پيشرفت را در تيم ببينيم. ما مذاكرات خوبي درباره شرايط تيم با او داشته‌ايم. او حالا امسال تيم قوي‌تري دارد و ما هم انتظار داريم كه پيشرفت‌هاي قوي‌تري داشته باشيم.»

براي خود راجرز، اين بازي مي‌تواند خيلي زود فرصت انتقام از استوك باشد. سرخ‌ها فصل گذشته در آخرين بازي خود، با نتيجه ناباورانه 6بر يك توسط استوك تحقير شدند و حالا راجرز فرصت خوبي براي جبران آن شكست فراموش‌نشدني دارد.

در ديگر بازي امشب هفته اول ليگ برتر، نيوكاسل در خانه ميزبان ساوت‌همپتون است. ساوت‌همپتون سال گذشته شروع خوبي در ليگ داشت و بر سر صدرنشيني با ديگر تيم‌ها رقابت مي‌كرد اما همانطور كه انتظار مي‌رفت با نزديك شدن به انتهاي ليگ، پايين‌تر و پايين‌تر آمد.

کد خبر 303447

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فوتبال ايران

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha