دوشنبه ۱۹ مرداد ۱۳۹۴ - ۰۵:۰۰
۰ نفر

جواد نصرتی: ژوزه مورینیو و بهانه‌های خاص خودش خیلی هواداران فوتبال لیگ برتر را منتظر نگذاشتند و در نخستین روز بازی‌ها، بعد از تساوی ناامیدکننده چلسی برابر سوانزی، آقای خاص این بار تیم پزشکی باشگاه را بهانه کرد.

فوتبال

مدافع عنوان قهرماني در خانه خوش‌شانس بود كه برابر سوانزي شگفت‌انگيز شكست نخورد و 2-2 مساوي كرد. آبي‌ها كه تابستان كم‌حاشيه‌اي را سپري كرده‌اند، در انگليس همچنان مدعي شماره يك قهرماني هستند اما در بازي افتتاحيه، بعد از اينكه تيبو كورتوا دروازه‌بانشان را به‌خاطر كارت قرمز از دست دادند، شانس آوردند كه فقط يك گل خوردند تا دست‌كم، كارشان را با يك امتياز در ليگ شروع كنند. شاگردان مورينيو در خانه ابتدا با گل اسكار پيش افتادند اما آندره آيو مهاجم جديد سوانزي 6دقيقه بعد گل مساوي را زد. يك گل به‌خودي از بازيكن سوانزي، برتري را يك دقيقه بعد دوباره به آبي‌ها داد تا اينكه كورتوا در دقيقه52، روي مهاجم سوانزي خطا كرد تا هم اخراج شود و هم يك پنالتي به تيم ميهمان بدهد. بافه‌تيمبي گوميس هم مزد بازي خود را با گل كردن پنالتي گرفت.

بعد از اين بازي، مورينيو كه به‌شدت از نتيجه تيمش ناراضي بود، پيكان حمله‌اش را به سمت كادر پزشكي نشانه رفت و از تأخير در فرستادن ادن آزار به زمين به‌شدت انتقاد كرد. زماني كه كورتوا اخراج شده بود، آزار هم به‌خاطر مصدوميتي كه چندان جدي به‌نظر نمي‌رسيد براي مدتي بيرون از زمين بود و آبي‌ها عملا با 9نفر بازي مي‌كردند. مورينيو بعد از اين بازي به‌شدت به تيم پزشكي تيمش حمله كرد و گفت: «واقعا از كادر پزشكي تيم ناراضي هستم. هر كسي كه روي نيمكت مي‌نشيند چه دكتر باشد چه تداركات چه سرپرست، بايد درك مشخصي از بازي داشته باشد، بايد درك كنند كه يك بازيكن كمتر داريم. مطمئن بودم مشكل مهمي نداشت. او يك ضربه خورده بود و خسته بود.»

برخلاف چلسي كه شروعي نااميد‌كننده در ليگ داشت، ‌منچستريونايتد به سختي و به لطف گل به‌خودي كايل واكر به 3 امتياز اول خود رسيد. يونايتد با 4بازيكن جديد در تركيب اصلي برابر تاتنهام به ميدان رفت و با وجود برتري محسوس در مالكيت توپ، كمي در رسيدن به گل مشكل داشت. جور آنها را اما واكر دقيقه22 كشيد تا شياطين سرخ، ليگ را با 3 امتياز مهم شروع كنند. شاگردان فان خال شروع كندي در اين بازي داشتند و خوش‌شانس بودند كه موقعيت‌هاي تاتنهام تبديل به گل نشد. با اين حال خيلي زود خودشان را به تيم لندني تحميل كردند و سوار بازي شدند. در ميان بازيكنان تازه‌وارد منچستريونايتد، مورگان اشنايدرلين هافبك دفاعي جوان اين تيم عملكرد درخشاني داشت و هواداران تيم را كاملا اميدوار كرد. متئو دارميان هم در سمت راست خط دفاعي كاملا جاي خالي رافائل دا سيلوا را پر كرد و ممفيس دپاي هم كه پشت سر وين روني بازي مي‌كرد، توانست بازي قابل‌قبولي از خود نشان دهد و 2 اقدام مهم براي گلزني داشت كه هر دو از دست رفت. در دروازه، سرخيو رومرو دروازه‌بان آرژانتيني يونايتد هم به جاي داويد ده‌خئا به ميدان رفت و نشانه‌هاي اميدواركننده‌اي از خود نشان داد.

در ديگر بازي‌هاي اين روز ليگ برتر انگليس، كريستال پالاس بازي‌هاي درخشان فصل گذشته با آلن پاردو را ادامه داد و در خانه نوريچ - تيم تازه‌وارد ليگ برتر- به برتري 3 بر يك رسيد. پاردو فصل گذشته در ميانه‌هاي فصل به سلهرست پارك آمد اما موفق شد تيم را به رده دهم برساند. او حالا بعد از تنها 19بازي روي نيمكت پالاس، به ركورد بيشتر برد يك مربي پالاس در ليگ برتر رسيده است و با توني پوليس كه 11برد داشته در يك رديف قرار دارد.

لستر در پرگل‌ترين بازي اين روز، ‌در خانه 4 بر 2 ساندرلند را برد و اورتون هم در خانه با واتفورد 2 - 2 مساوي كرد. آستون ويلا هم در خانه بورنموث تازه وارد به برتري يك بر صفر رسيد.

کد خبر 303552

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فوتبال ايران

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha