همشهری آنلاین: ناسا،‌چند روز پس از ظهور ماه آبی در آسمان زمین، تصاویر منحصربفردی را از عبور ایستگاه فضایی بین‌المللی از مقابل قرص کامل ماه منتشر کرده است.

براساس گزارش Cnet، بیل اینگالز و جوئل کاسکی عکاسان ناسا، توانستند در حين عبور اين Z كوچك و كمرنگ از برابر چهره درخشان ماه تصاويري منحصر‌به فرد به ثبت برسانند.

ماه

به گفته اینگالز گرفتن این عکس‌ها چندان دشواري اما براي انجام آن بايد در زمان سنجی و برنامه ریزی مهارت كافي داشت و نسبت به امکانات و محدودیت های دوربین و تجهيزات موجود شناخت دقيق به دست آورد،‌همچنين محل مناسب برای عکاسي نيز از اهميت بالايي برخوردار است.

در حين ثبت اين تصاوير ایستگاه فضایی بین‌المللی با سرعت سی هزار کیلومتر در حال عبور از برابر ماه بود، از این رو دو عكاس تنها هشتاد و دو صدم ثانيه فرصت عكاسي داشتند.

ایستگاه فضايي بين‌المللي در ارتفاع چهار صد کیلومتري از سطح زمين قرار دارد و مي‌توان در آسمان شب به سختي آن را به شكل لكه‌اي نوراني مشاهده كرد كه با سرعتي زياد در حركت است.

ایستگاه فضایی بین المللی با طولي برابر ۱۱۰ متر، بزرگترین دست‌ساز ساخته بشر در فضا به شمار مي‌رود اما در برابر قطر 3475 كيلومتري ماه نقطه‌اي كوچك به نظر مي‌آيد. ايستگاه فضايي چند روز پس از ظهور ماه آبي در آسمان شب از برابر ماه عبور كرد.

کد خبر 303039

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha