همشهری آنلاین: گروهی از دانش آموزان ژاپنی در اعتراض به طرح امنیتی «شینزو آبه» نخست وزیر این کشور در توسعه اختیارات نیروهای نظامی، در توکیو - پایتخت راهپیمایی کردند.

 اعتراضات دانش آموزی علیه طرح امنیتی نخست وزیر ژاپن

به گزارش روز دوشنبه تلویزیون «ان اچ کی» ژاپن، این برای نخستین بار است که گروهی از دانش آموزان دبیرستانی در اعتراض به قانون امنیت ملی که در مجلس سنا در حال بررسی است، راهپیمایی اعتراض آمیز را ساماندهی کردند.

این گروه دانش آموزی که گقته می شود ماه گذشته تشکیل شده از طریق شبکه های اجتماعی مردم را به حضور در این راهپیمایی ضد دولتی دعوت کرده بودند.

در این راهپیمایی سه هزار دانش آموز دبیرستانی با لباس فرم مدرسه با تجمع در منطقه «شیبویا» توکیو شعارهایی در مخالفت با طرح های امنیتی «شینزو آبه» سردادند.

«نه، به حق دفاع مشترک از خود» و «حفاظت از قانون اساسی، حفاظت از جان مردم» از جمله شعارهای این گروه دانش آموزی بود.

آنها در این راهپیمایی از دولت خواستند تا صدای مخالفان را بشنوند و در طرح خود تجدید نظر کنند.

«شینزو آبه» نخست وزیر ژاپن حدود یک ماه پیش طرحی را در مجلس نمایندگان به تصویب رساند که بر اساس آن نیروهای نظامی دفاع از خود ژاپن فعال تر شده و در زمان مورد نیاز در ماموریت های خارج از کشور شرکت می کنند.

این طرح در صورت تصویب در مجلس سنا نهایی می شود.

البته مخالفان این طرح اعلام کردند که «آبه» در طرح خود به جنگ افروزی در منطقه کمک کرده و همکاری های مشترک نظامی آمریکا و ژاپن را بیشتر می کند.

کد خبر 302970

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آسیا و اقیانوسیه

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha