همشهری آنلاین: معاون وزیر حمل و نقل مالزی روز جمعه تایید کرد که قطعه هواپیمایی که در جزیره ریونیون در اقیانوس هند پیداشده بخشی از بال یک بوئینگ ۷۷۷ است اما هنوز مشخص نیست به پرواز ام.اچ ۳۷۰ تعلق دارد.

 تلاش برای حل معمای ام.اچ ۳۷۰؛ مالزی: قطعه پیداشده مربوط به بوئینگ ۷۷۷ است

به گزارش ایرنا، عبدالعزیز کپراوی معاون وزیر حمل و نقل مالزی روز گذشته نیز گفته بود بقایای هواپیمایی که در نزدیکی سواحل آفریقا و مادگاسکار پیدا شده به 'احتمال زیاد' از بوئینگ 777 است و امروز تایید کرد که این قطعه به یقین مربوط این نوع هواپیما است.

وی به روزنامه استار مالزی گفت: پیداشدن این قطعه به این مفهوم نیست که آن مربوط به ام.اچ 370 خطوط هوایی مالزی باشد که سال گذشته ناپدید شد.

معاون وزیر حمل و نقل مالزی، گفت که هواپیمایی مالزی اعلام کرده است شماره روی این قطعه از بال هواپیما نشان می دهد بوئینگ 777 است، اما این به آن معنا نیست که مربوط به ام.اچ 370 است.

قطعه دو متری از لاشه یک هواپیما در ساحل شرقی جزیره کوچک 'لا ریونیون' در نزدیکی کشور آفریقایی ماداگاسکار و هزاران کیلومتر از جایی که فکر می شد ام.اچ 370 در آنجا سقوط کرده است، پیدا شده است.

مالزی هیاتی چهار نفره را برای بررسی بیشتر و تحقیق به فرانسه فرستاده است. این قطعه هواپیما به این کشور منتقل شده است.

کارشناسان احتمال می دهند جریان آب دریا این قطعه هواپیما را به نزدیکی آفریقا منتقل کرده باشد.

پرواز ام.اچ 370 خطوط هوایی مالزی 17 اسفند ماه سال 1393 حدود 16 ماه پیش با 239 سرنشین از جمله دو ایرانی در مسیر کوالالامپور به پکن ناپدید شد و تلاش تیم های بین المللی برای یافتن آن تاکنون به نتیجه نرسیده است.

کد خبر 302617

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha