جمعه ۹ شهریور ۱۳۸۶ - ۱۷:۴۰
۰ نفر

گروه اقتصادی: مذاکره با بخش خصوصی داخلی و خارجی برای احداث ۳۰ واحد نیروگاهی به ظرفیت ۲۲ هزار مگاوات در کشور انجام شده‌است.

محمد احمدیان معاون وزیر نیرو در امور برق و انرژی گفت: تسهیلات گسترده‌ای نیز از محل حساب ذخیره ارزی برای احداث نیروگاه از سوی بخش خصوصی اختصاص داده می‌شود.

وی افزود: برای ساخت 30 واحد نیروگاهی، به  ۷میلیارد دلار سرمایه‌گذاری نیاز است.

معاون برق و انرژی وزارت نیرو همچنین به استقبال سرمایه‌گذاران خارجی برای سرمایه‌گذاری در صنعت برق ایران اشاره کرد و گفت: مذاکراتی با سرمایه‌گذاران مالزیایی، عربستانی و اماراتی برای ساخت نیروگاه در زنجان، تبریز و فارس صورت گرفته است.

احمدیان تصریح کرد: با توجه به رویکرد بخش خصوصی برای مشارکت در طرح‌های نیروگاهی، نگرانی در اجرای سیاست‌های کلی اصل ۴۴قانون اساسی در صنعت برق وجود ندارد.

معاون وزیر نیرو با اشاره به تشکیل سندیکای تولیدکنندگان برق با مشارکت  ۲۴شرکت خصوصی و غیردولتی برای مشارکت در اجرای طرح‌های برق و انرژی افزود: هم‌اکنون این سندیکا برای ساخت چند نیروگاه برق به ظرفیت ۱۷ هزار مگاوات برنامه‌ریزی کرده است.

احمدیان درباره لزوم بهره‌گیری از صنایع داخلی برای ساخت تجهیزات طرح‌های نیروگاهی گفت: یکی از شرط‌ها برای ارائه تسهیلات از محل حساب ذخیره ارزی به سرمایه‌گذاران بخش خصوصی، استفاده آنان از توان داخلی در طرحها است.

وی خاطرنشان کرد: البته تولیدکنندگان داخلی در شرایط رقابتی با تولید کنندگان خارجی هستند و سرمایه‌گذاران بخش خصوصی نیز به استفاده از توان داخلی تمایل دارند.

کد خبر 30239

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار صنعت و تجارت

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز