همشهری آنلاین: یک کارشناس تغذیه گفت: روش طبخ ماهی ایرانی‌ها به‌ هیچ‌ وجه درست نیست.

ماه رمضان ماهی را با سبزی بخورید

غلامحسین اکبری در گفت‎وگو با خبرنگار ايسنا، بیان کرد: غذاهای دریایی حاوی مقداری ید هستند و ماهیت این عنصر شور است که باعث ایجاد تشنگی پس از مصرف می‌شود.

وی اضافه کرد: روش طبخ ماهی ما ایرانی‌ها به‌ هیچ‌وجه درست نیست. معمولا ماهی را با حجم بالایی از نمک و سایر ادویه‌ها، طعم‌دار کرده و سپس در روغن فراوان سرخ می‌کنیم که خود فرآیند سرخ کردن، می‌تواند باعث افزایش حس تشنگی پس از مصرف ماهی شود.

اکبری ادامه داد: اگر پروتئین مرغوبی مانند گوشت ماهی را با روش بخارپز، تنوری یا فرپز، طبخ و به‌ جای نمک فراوان با مقداری آبلیموی تازه گوشت را طعم‌دار کنید و در کنارش هم کمی از سبزی‌های مختلف مانند هویج، قارچ یا کلم بروکلی بپزید و بخورید، به‌ طور حتم تشنگی ناشی از آن کاهش خواهد یافت.

این کارشناس اظهار کرد: به افرادی که عادت خوب ماهی خوردن دارند، توصیه می‌‎شود ماهی را از رژیم غذایی ماه رمضان حذف نکنند؛ بلکه حجم مصرف و نوع استفاده از آن را تعدیل و اصلاح کنند.

وی خاطرنشان کرد: پروتئین‌ها می‌توانند با افزایش حجم ادرار و حس تشنگی، مشکلاتی را در طول روز برای افراد روزه‌دار بوجود آورند. از این رو، بهتر است گوشت، مرغ و ماهی با حجم بالایی از سبزی‌ها و صیفی‌های آبدار در وعده سحری مصرف شود تا مشکل تشنگی روزانه پیش نیاید.

اکبری یادآور شد: همچنین بهتر است غلات سبوس‌دار را نیز که حاوی فیبر هستند به‌ جای غلات آرد سفید در رژیم غذایی سحری خود گنجاند.

کد خبر 300897

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha