کامیون‌های حامل نخاله و شن و ماسه همچنان در اطراف معادن جنوب غرب تهران جولان می‌دهند. این امر خلاف وعده و تصمیم فرمانداری تهران در جلسه پیشین بررسی وضعیت فعالیت معادن شن و ماسه در منطقه۱۸ پایتخت است.

کامیون

با اينكه يكشنبه هفته گذشته در جلسه فرمانداري تهران با حضور ديگر مسئولان اعلام شد كه تردد هرگونه كاميون براي تخليه نخاله و بازيافت به معادن شن و ماسه جنوب غرب پايتخت ممنوع است اما شواهد نشان مي‌دهد كه همچنان تردد كاميون‌هاي پر سر و صدا ادامه دارد.

بررسي ميداني همشهري نشان مي‌دهد كه اين كاميون‌ها طي شب‌هاي گذشته، حتي در ايام تعطيلي هفته پيش به يكي از معادن اين مجموعه مراجعه كرده‌اند و آرامش اهالي محل را برهم زده‌اند. اين همان معدني است كه طي مدت‌هاي اخير برخلاف 2معدن شن و ماسه موجود ديگر در منطقه18، فعاليت خود را متوقف نكرده و در برابر رأي‌هاي قانوني صادر شده مبني بر تعطيلي كار مقاومت كرده است.

اين در حالي اتفاق مي‌افتد كه شهروندان منطقه، به‌ويژه شهروندان محله خليج‌فارس از تصميم هفته پيش فرمانداري تهران مبني بر پايان بازيافت شن و ماسه در معادن و همچنين جلوگيري از تردد كاميون‌ها بسيار خوشحال شدند و اكنون از ادامه فعاليت يكي از معادن متعجب هستند. اين به آن معناست كه دستگاه‌هاي مرتبط با اين امر ازجمله پليس راهنمايي و رانندگي همكاري لازم را براي تأمين سلامت و امنيت اين منطقه دست‌كم طي يك‌هفته گذشته و پس از جلسه فرمانداري نداشته‌اند.

گفتني است معاون فني و عمراني فرمانداري تهران پس از جلسه مذكور اعلام كرد كه معدن فعال اكنون برداشت ندارد و فقط بازيافت را دنبال مي‌كند و فرمانداري تهران به هيچ عنوان براي تعطيلي اين معادن تعلل نمي‌كند. اما اين تعلل را هم‌اكنون مي‌توان مشاهده كرد؛ چراكه تصميم نهايي جلسه اين بود كه جلوي تردد كاميون‌ها به هرترتيب بايد گرفته شود ولي اين اتفاق نيفتاده است. آنچنان‌كه برخي از اهالي محل عنوان كرده‌اند هنوز استحصال و فروش ماسه از طريق اين معدن انجام مي‌شود.

کد خبر 300762

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شهری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha