ناوگان حمل‌ونقل عمومی در لیالی قدر خدمات ویژه‌ای به شهروندان تهرانی ارائه می‌دهد.

در اين خدمات كه از شب گذشته آغاز شده است اتوبوسراني و متروي تهران از غروب آفتاب تا اذان صبح يكسره به شهروندان روزه‌‌دار خدمات‌رساني مي‌كنند. به گفته سيدجعفر تشكري هاشمي، معاون حمل‌ونقل و ترافيك شهردار تهران، امكانات حمل‌ونقلي مناسبي براي سهولت تردد مردم در سامانه اتوبوسراني و شبكه مترو تدارك ديده شده است.

وي با اشاره به اينكه شركت بهره‌برداري مترو در خطوط يك، 2، 3 و 4 شهروندان را در شب‌هاي قدر از ساعت 22:30 تا 5:30 بامداد به‌صورت رايگان جابه‌جا مي‌كند، اظهار كرد: سرفاصله حركت قطارها در اين 4خط، 30دقيقه است كه البته درصورت تراكم مسافر اين فاصله كمتر خواهد شد. تشكري هاشمي با بيان اينكه ايستگاه‌هاي مترو در مجاور برخي اماكن اصلي كه مراسم ليالي قدر در آنها برگزار مي‌شود، قرار دارند، تصريح كرد: به‌عنوان نمونه، ايستگاه متروي حرم امام در مجاورت مرقد مطهر حضرت امام(ره)، ايستگاه متروي تجريش در كنار آستان مقدس امامزاده صالح و ايستگاه متروي شهيد حقاني جنب باغ موزه دفاع‌مقدس واقع شده‌اند.

وي با اشاره به اينكه شركت واحد اتوبوسراني نيز خدمات ويژه‌اي را به اين منظور تدارك ديده، اظهار كرد: از 12ميدان اصلي تهران كه در نقاط مختلف شهر واقع شده‌اند ازجمله ميدان‌هاي امام حسين و رسالت در شرق و آزادي و صادقيه در غرب تهران و ميدان‌هاي تجريش و ونك در شمال و راه‌آهن و نماز (شهرري) در جنوب شهر و همچنين ميدان‌هاي مركزي پايتخت همچون حضرت ولي‌عصر و انقلاب اسلامي، ‌ايستگاه‌هايي به اين منظور پيش‌بيني شده است.

تشكري هاشمي با بيان اينكه به‌منظور سهولت در رفت‌وآمد روزه‌داران عزيز، 350دستگاه اتوبوس اختصاص يافته كه در شب‌هاي قدر از ساعت 19 تا هنگام اذان صبح به‌صورت رايگان به شهروندان خدمات‌رساني مي‌كنند، تصريح كرد: 7مكاني كه مراسم ليالي قدر در آنها برگزار مي‌شود، مقصد سرويس‌هاي ويژه ناوگان اتوبوسراني است. اين 7مقصد شامل حرم مطهر حضرت امام، آستان مقدس حضرت عبدالعظيم، آستان مقدس امامزاده صالح، مصلاي امام خميني، مهديه تهران، مدرسه عالي شهيد مطهري و باغ موزه دفاع‌مقدس است. معاون شهردار تهران خاطرنشان كرد: تدابير لازم به‌منظور تقويت ناوگان به عمل آمده تا درصورت تراكم مسافر، نسبت به اعزام اتوبوس و قطار مترو اقدام شود تا شهروندان روزه‌دار بتوانند با آرامش خاطر در مراسم معنوي اين شب‌هاي عزيز شركت كنند.

کد خبر 300183

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شهری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha