مجموع نظرات: ۰
چهارشنبه ۱۰ تیر ۱۳۹۴ - ۲۱:۰۰
۰ نفر

نورپردازی پیاده‌راه میانی بلوار کشاورز همزمان با فرارسیدن میلاد امام حسن مجتبی(ع) و با حضور معاون خدمات شهری شهرداری تهران، مدیرعامل و جمعی از مدیران سازمان زیباسازی شهر تهران افتتاح شد.

مناطق شهر

معاون خدمات شهري شهرداري تهران، با بيان اينكه فعاليت‌هاي گسترده‌اي درحوزه نورپردازي با ابعاد مختلف در شهر تهران توسط سازمان زيباسازي صورت گرفته است، گفت: بحث نورپردازي موضوع جديدي است كه در شهر تهران و كشور به آن توجه خاصي شده است و در حال حاضر دانشگاه تهران در رشته نورپردازي به‌عنوان يكي از رشته‌هاي تحصيلي دانشجو مي‌پذيرد.

در گذشته شركت‌هايي كه كار مهندسي پروژه‌هاي برقي را انجام مي‌دادند، در حوزه نورپردازي هم دخالت مي‌كردند اما خوشبختانه اكنون آموزش اين رشته در دانشگاه تهران و ديگر مراكز علمي آغاز شده است. مجتبي عبداللهي با تأكيد بر اينكه ما بايد زندگي شب و زيبايي شب را به شهر تهران برگردانيم، افزود: زيبايي شب به نورپردازي شب وابسته است و براي رسيدن به اين هدف، پروژه‌هاي متعددي در دستور كار قرار گرفته است.

در حدود 300بنا شناسايي شده، نورپردازي مساجد مختلف در دست تهيه و اجراست، بسياري از خيابان‌ها مانند خيابان وليعصر از ميدان تجريش تا پارك وي نورپردازي شده، نورپردازي خيابان وليعصر تا ميدان راه‌آهن نيز در 4فاز اجرا مي‌شود، همچنين نورپردازي خيابان ميرداماد، ساختمان‌هاي مهم، بناهاي تاريخي و شناخته شده شهر تهران نيز در دستور كار قرار گرفته است.

وي با اشاره به اينكه امسال به‌عنوان سال جهاني نور نامگذاري شده اضافه كرد: سازمان زيباسازي شهر تهران درخصوص توجه به روشنايي، نورپردازي و آذين‌بندي شهر توجه بسيار خوبي كرده. ساختمان‌ها در زمان صدور پروانه يا پايان كار بايد در اين زمينه كار كرده باشند كه اين فعاليت يا پايه‌گذاري توسط سازمان زيباسازي شهر تهران صورت گرفته و پيگيري شد و كار به جايي رسيد كه در حال حاضر يكي از اتفاقاتي كه در ساختمان‌سازي‌‌هاي جديد صورت مي‌گيرد نورپردازي نماي ساختمان‌هاست.

گفتني است، با توجه به بافت درختان بلواركشاورز، چراغ‌ها و نحوه قرارگيري آن براي هر كدام از درختان به شكل خاص و جداگانه‌اي طراحي شد و براي هر درخت به نسبت حجم و مقدار شاخ و برگ درخت، از بين يك تا 3چراغ درنظر گرفته شد كه به نسبت تاج و تنه درخت فاصله چراغ و زاويه تابش نور هر درخت متفاوت است. چراغ‌هاي استفاده شده در اين پروژه شيشه‌هاي كاملا ضد‌ضربه، ضد‌آب، ضد‌خش، ضد‌سرقت و قابل هولوگرام شدن طيف رنگ‌هاي مختلف است. در اين پروژه حدود 8000 ساعت نيروي انساني و در حدود 3640ساعت كار تأمين كالا، طراحي و برداشت نقشه، صرف شده است.

کد خبر 299815

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شهری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha