همشهری آنلاین: رهبران ناراضی منطقه یورو به نخست‌وزیر یونان اعلام کردند که ۱۲ ژوئیه آخرین فرصت را برای مطرح کردن طرح اصلاحات پایدار اقتصادی برای نجات کشورش از سقوط مالی می‌دهند.

الکسیس سیپراس

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری آسوشیتدپرس، رهبران منطقه یورو که از بابت شکست الکسیس سیپراس، نخست‌وزیر یونان برای ارائه یک طرح اصلاحات دقیق به منظور پرداخت بدهی‌های وام‌دهندگان شگفت‌زده شدند، سه‌شنبه ( 16 تير) با اکراه توافق کردند تا آخرین نشست را  یکشنبه آینده ( 21 تير) برگزار کنند و اظهار کردند روزهای باقی‌مانده تا این نشست فرصتی را به دو طرف می‌دهد تا جلوی سقوط یونان را بگیرند.

دونالد تاسک، رئیس شورای اروپا با تاکید بر وخامت این وضعیت، تصمیم گرفت تا همه 28 رهبر اتحادیه اروپا را به بروکسل فرا بخواند زیرا به گفته وی، این احتمالاً حیاتی‌ترین لحظه تاریخ اتحادیه اروپا خواهد بود. همچنین فرانسوا اولاند، رئیس‌جمهوری فرانسه نیز تاکید کرد که چیزهای زیادی در خطر هستند.

وی گفت: مساله اکنون یونان نیست، بلکه آینده اتحادیه اروپا است.

همچنین ژان کلود یونکر، رئیس کمیسیون اروپا ضمن اظهار ناخرسندی از اقدامات سیپراس در مذاکراتش با وام‌دهندگان هشداری جدی به یونان داد. وی با اشاره به وضعیتی که در آن یونان مجبور به خروج از منطقه یورو خواهد شد، گفت: ما یک سناریوی خروج یونان را داریم که به طور دقیق آن را آماده کرده‌ایم.

الکسیس سیپراس، نخست‌وزیر جوان یونان اواخر سه‌شنبه به خبرنگاران گفت، این پیام به او داده شده که با نزدیک شدن به ضرب‌الاجل پرداخت بدهی یونان که استطاعت آن را ندارد، دیگر حتی یک لحظه را هم نباید تلف کند. سیپراس تاکید کرد: این فرآیند سریع خواهد بود و در چند ساعت آینده آغاز خواهد شد و هدف این است که تا روز یکشنبه آینده به نتیجه برسد.

براساس بیانیه مشترک رهبران اتحادیه اروپا، سیپراس تا پنج‌شنبه ( 18 تير) پیشنهادهای یونان را به طور دقیق به منظور اجرای دستور کار اصلاحات تعیین می‌کند. پس از آن وام‌دهندگان بین‌المللی به یونان به ارزیابی این طرح به منظور تدارک برای نشست دیگر وزرای دارایی گروه یورو و نهایتاً نشست کل اتحادیه اروپا در روز یکشنبه خواهند پرداخت.

کد خبر 300541

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار اروپا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha