عباس ثابتی‌راد: جایی که با هدف شکل‌گیری قطب فرهنگی پایتخت آغاز به‌کار کرد، در کمتر از ۲سال فعالیت فرهنگی و گردشگری این روزها میزبان شهروندان بسیاری است.

اراضی عباس آباد

منطقه فرهنگي و گردشگري عباس‌آباد با هدف ايجاد فضايي متفاوت در دل پايتخت و با احداث مجموعه‌هاي فرهنگي اين روزها پاتوق بسياري از شهروندان است. احداث گنبد مينا و پل طبيعت در سال گذشته و بهره‌برداري از باغ كتاب همزمان با برپايي بيست‌و‌سومين نمايشگاه قرآن، منطقه عباس‌آباد را به انتخاب اول شهروندان تهراني در شب‌هاي رمضان تبديل كرده است.

اگرچه مجموعه‌هاي برج ميلاد و باغ موزه قصر و بسياري از فضاهاي فرهنگي نيز توانسته جاذب شهروندان تهراني باشد، اما حضور بيش از 250هزار نفر از شهروندان در برنامه باغ رمضان و منطقه فرهنگي و گردشگري عباس آباد، بيانگر شكل‌گيري قطب فرهنگي است آنگونه كه مسئولان اين مجموعه از آن سخن مي‌گويند. مديرعامل شركت نوسازي عباس آباد از حضور بيش از 250هزار نفر شهروندان در طول 15شب نخست ‌ماه مبارك رمضان در منطقه فرهنگي و گردشگري عباس‌آباد خبر داد. اردشير نوريان با بيان اين مطلب خاطرنشان كرد: در طول‌ماه مبارك رمضان به واسطه جذابيت‌هاي محيطي و نيز رويدادهاي فرهنگي شاهد شب‌هاي بسيار شلوغي هستيم. وي افزود: در طول 15شب‌ماه مبارك رمضان به‌طور متوسط هر شب بين 15تا‌17هزار نفر در ساعات بعد از افطار در بوستان‌ها و فضاهاي تفريحي حضور دارند كه بي‌سابقه است.

نوريان با اشاره به برگزاري جشنواره «باغ رمضان» يادآور شد: پل طبيعت بسيار مورد استقبال مردم قرارگرفته و شلوغ‌ترين نقطه است؛ ضمن آنكه ميدان مشاهير، بوستان نوروز و بوستان آب و آتش نيز ميزبان جمع زيادي از شهروندان است. نوريان تصريح كرد: شلوغي و استقبال بي‌نظير مردم، ترافيك سنگيني را پيرامون و محورهاي حاشيه‌اي اين منطقه ايجاد كرده است كه اميدواريم با همكاري بيش از پيش پليس راهور و شهرداري منطقه 3شاهد مشكلات كمتري باشيم.

سيدمحمد‌حسين حجازي، معاون اجتماعي و فرهنگي شركت نوسازي عباس آباد نيز با اشاره به استقبال گسترده شهروندان از منطقه فرهنگي و گردشگري عباس‌آباد گفت: هم‌اكنون ويژه‌برنامه باغ رمضان در منطقه فرهنگي و گردشگري عباس آباد توانسته است ميزبان بسياري از شهروندان تهراني باشد. اگرچه حضور مراكزي مانند گنبد مينا و پل طبيعت بر جاذبه‌هاي اين منطقه افزوده و عباس‌آباد را در فهرست اول انتخاب شهروندان در شب‌هاي رمضان جاي داده است.

به‌گفته وي برگزاري نمايشگاه قرآن در اين منطقه و ميزباني همزمان باغ موزه دفاع‌مقدس و باغ كتاب تأثير بسياري بر افزايش حضور شهروندان در منطقه عباس آباد دارد.

کد خبر 300091

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شهری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha