همشهری آنلاین: رئیس ستاد توانمندسازی زنان سرپرست خانوار شهرداری تهران از برپایی بازارچه‌های رمضان ویژه زنان سرپرست خانوار از تاریخ اول لغایت بیستم تیر ماه خبر داد.

باغ رمضان در منطقه عباس‌آباد میزبان شهروندان تهرانی

به گزارش مهر، فهیمه فیروزفر با اعلام این خبر گفت: ستاد توانمندسازی زنان سرپرست خانوار طی سال های گذشته با برگزاری بازارچه های فصلی و مناسبتی همچون ماه رمضان و عید نوروز سعی بر حمایت مادی و معنوی از زنان فعال در مراکز کوثر داشته است.

وی افزود: امسال نیز همزمان با فرارسیدن ماه مبارک رمضان در نظر داریم تا ۳ بازارچه موقت را در بوستان های ولایت، اندیشه و قیطریه برپا کنیم تا زنان سرپرست خانوار از این طریق فرصت ارائه تولیدات خود را داشته باشند.

رئیس ستاد توانمندسازی زنان سرپرست خانوار با اشاره به برپایی ۵۰ غرفه در بوستان قیطریه، ۵۰ غرفه در بوستان اندیشه و ۱۰۰ غرفه در بوستان ولایت عنوان کرد: امسال بالغ بر۲۰۰ زن سرپرست خانوار مسئولیت اداره غرفه ها را برعهده دارند و قرار است تا با ارائه صنایع دستی، پوشاک، زیور آلات و محصولات خوراکی نشاط خاصی در فضای بوستان ها ایجاد شود.

فیروزفر در ادامه به استقبال قابل توجه شهروندان از بازارچه های موقت طی سال های گذشته پرداخت و تصریح کرد: کیفیت بالا و قیمت مناسب و مقرون به صرفه محصولات عرضه شده در بازارچه های موقت در سال های اخیر منجر به استقبال کم نظیر شهروندان شد.

وی گفت: انتظار می رود تا امسال نیز بازارچه های رمضان ویژه زنان سرپرست خانوار با استقبال شایان توجهی از سوی شهروندان همراه شود که این امر می تواند به توانمندسازی هر چه بیشتر زنان کمک کند.

رئیس ستاد توانمندسازی زنان سرپرست خانوار همچنین به برپایی ۷۳ بازار موقت و دائم در سال گذشته اشاره کرد و افزود: بر اساس آمارهای موجود، در سال گذشته ۱۳۰۰ غرفه عرضه محصولات تولیدی با حضور هزار و ۳۰۳ زن سرپرست خانوار در تمامی مناطق شهر تهران از جمله منطقه جنت آباد و مجیدیه راه اندازی شد.

فیروزفر خاطرنشان کرد: تجربه نشان می دهد که برپایی بازارچه هایی از این دست ازجمله مهم ترین راه ها برای حمایت از زنان سرپرست خانوار و معرفی محصولات آنان به مخاطبین است. اگرچه، تحقق این امر نیازمند حمایت تمامی ارگان های وابسته به حوزه زنان است.

کد خبر 298696

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha