همشهری‌آنلاین: همایش ملی رمضان در آیینه اقوام ایرانی، تنوع فرهنگی و وحدت معنوی به همت پژوهشکده مردم شناسی پژوهشگاه میراث فرهنگی وگردشگری دهم تیر و در آستانه میلاد با سعادت امام حسن (ع) برگزار می‌شود.

همایش ملی رمضان

به گزارش روابط عمومی پژوهشگاه میراث فرهنگی و گردشگری، علیرضا حسن زاده رییس پژوهشکده مردم شناسی پژوهشگاه میراث فرهنگی و گردشگری با اعلام این خبر گفت: همزمان با برگزاری این همایش از سه کتاب با نامهای چکیده مقالات همایش، مردم نگاری رمضان و رمضان در آیینه فرهنگ اقوامایرانی رونمایی خواهد شد.

به گفته وی در این همایش از سید احمد وکیلیان صاحب آثار ارزشمند در زمینهمردم شناسی و فرهنگ عامه با نام رمضان در فرهنگ مردم تجلیل می شود.

حسن زاده با اشاره به برنامه‌های جنبی این نمایشگاه تصریح کرد که نمایشگاهعکس جلوه‌های رمضان در فرهنگ مردم ایران نیز در حاشیه همایش ملی رمضان در آیینه اقوام ایرانی، تنوع فرهنگی و وحدت معنوی برگزار خواهد شد.

رییس پژوهشکده مردم شناسی اظهار داشت :همایش یاد شده توسط پژوهشکده مردمشناسی پژوهشگاه میراث فرهنگی و گردشگری، دبیرخانه دایمی میراث مشترک اقوامایرانی و با همکاری موسسه فرهنگی اکو، مرکز اسناد فرهنگی آسیا، پژوهشگاه علوم انسانی و مطالعات فرهنگی، موزه ملی و موسسات و مراکز مرتبط دیگربرگزار می شود.

حسن زاده با اشاره به اینکه همایش ملی رمضان در آیینه اقوام ایرانی، تنوع فرهنگی و وحدت معنوی دهم تیرماه از ساعت 14تا 18 برگزار خواهد شد خاطرنشان ساخت که شرکت در این همایش برای علاقمندان آزاد است.

او افزود: در این همایش، در دو گروه از پانل‌های موازی که در دو سالن نشستهای موزه ملی و پژوهشگاه میراث فرهنگی و گردشگری برگزار خواهد شد 20سخنرانیتوسط سخنرانان ارایه خواهد شد.

گفتنی است، پیش همایش ملی رمضان در آیینه اقوام ایرانی، تنوع فرهنگی ووحدت معنوی در 26خرداد ماه در سالن همایش‌های کتابخانه ملی برگزار شد.

کد خبر 299020

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فرهنگ عمومی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha