همشهری آنلاین: فرمانده نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی ایران اعلام کرد: بالگرد ملی ایران تا پایان امسال رونمایی و تحویل نیروهای مسلح می‌شود.

بالگرد

امیر سرتیپ احمدرضا پوردستان روز چهارشنبه در گفت وگو با خبرنگار دفاعی ایرنا، اظهارداشت: بالگرد ملی، بالگردی پیستونی است که اکنون توسط شرکت پنها ( پشتیبانی و نوسازی بالگرد های ایران) و با کمک هوانیروز مراحل ساخت خود را طی می کند.

بر اساس این گزارش ،امیر سرتیپ دوم «محمد احمدآبادی» مدیر عامل شرکت پشتیبانی ونوسازی بالگردی ایران(پنها) بهمن ماه سال 93 در گفت و گو با ایرنا از پرواز موفقیت آمیز بالگرد ملی ایران با نام «هما» خبر داد.

احمدی آبادی در این گفت و گو اظهارداشت که هما بالگردی 2 موتوره و 14 نفره است که در شرایط مختلف آب هوایی ایران می تواند به خوبی پرواز کند.

«هما» بالگردی چند منظوره است که قابلیت نصب سلاح های مختلف نیز روی آن وجود دارد.

امیرسرتیپ «کیومرث حیدری» جانشین فرمانده نیروی زمینی ارتش نیز چندی پیش به خبرنگار ایرنا گفت: بالگرد ملی هما در رزمایش «محمد رسول الله(ص)» که از چهارم تا 10 دی ماه سال 93 در جنوب شرق کشور برگزار شد، حضور داشته است.

مهندسی معکوس بالگرد های خارجی

فرمانده نیروی زمینی ارتش اواخر خرداد ماه امسال از مهندسی معکوس چندین بالگرد خارجی خبر داد و گفت: این بالگردها با همت کارشناسان ایرانی ساخته و به هوانیروز تحویل داده شده اند.

امیر پوردستان همچنین عنوان کرد که بالگردهای موجود در هوانیروز توسط متخصصین این نیرو به روز رسانی شده اند.

کد خبر 299799

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار دفاع-امنیت

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha