همشهری آنلاین: فرمانده نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی با اشاره به حضور داعش در افغانستان و پاکستان و تلاش برای ایجاد ناامنی در ایران بر لزوم تجهیز نیروهای زمینی تاکید کرد.

پوردستان

به گزارش مهر، در جلسه علنی روز یکشنبه مجلس شورای اسلامی امیر پوردستان فرمانده نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی به مناسب سالروز آزادسازی خرمشهر در جلسه علنی حاضر شد.

وی با بیان خاطراتی از حماسه آزادسازی خرمشهر گفت: فرمایش امام کاملا درست بود و خرمشهر را خدا آزاد کرد. بضاعت بشری براساس امکانات روز به این باور رسیده بودند که نمی توان خرمشهر را آزاد کرد اما ورود خالصانه نیروهای مردمی باعث شد خداوند توفیق آزاد شدن خرمشهر را به ما بدهد.

وی با بیان اینکه امروز با چهره تازه ای از تهدیدات روبرو هستیم، گفت: امروز گروه های تکفیری در نزدیکی مرزهای ما هستند.

فرمانده نیروی زمینی ارتش تاکید کرد: سال گذشته همین موقع به بنده از طرف ستاد کل نیروهای مسلح ابلاغ شد که نیروهای داعش به جلولا سعدیه نزدیک شده اند و گام بعدی خانقین بود که می خواستند به داخل ایران راه یابند.

امیر پوردستان تصریح کرد: همه شما مطلع هستید در کشور ما نیز در استان های همجوار فضاسازهایی شده بود که سربازان گمنام امام زمان آنها را کشف کردند، زاغه های مهمات و هوادارانی از سوی گروهک داعش برای ورود به ایران پیش بینی شده بود که وقتی داعش از جلولا حرکت کند و خود را به خانقین و مرزهای ما رساند، هوادارانشان در داخل خاک ما ترورها و انفجارهایی را انجام دهند و آشوبی را ایجاد کنند تا کار داعش برای ورود به ایران تسهیل شود.

فرمانده نیروی زمینی ارتش گفت: ما در کمتر از سه روز ۵ تیپ رزمی را وارد کرده و حرکت هایی را در آن سوی مرز آغاز کردیم و ۴۰ کیلومتر وارد خاک عراق شدیم. هم نفرات پیاده و هم بالگردهای ما برای شناسایی وارد خاک عراق شدند.

وی ادامه داد: این قدرت‌نمایی همزمان شد با فتوای شعیه و سنی عراق مبنی بر لزوم مقابله با داعش که موجب عقب نشینی داعشی ها شد.

امیر پوردستان تصریح کرد: به عنوان یک سرباز خدمت شما عرض می کنم امروز داعش را ما در افغانستان و پاکستان می بینیم و آنها دارند خود را آماده می کنند.

وی افزود: به عنوان یک سرباز استدعا می کنم که در این شرایط نیروهای زمینی ارتش و سپاه باید به لحاظ تحرک و آمادگی تقویت شوند تا ما بتوانیم تانک خریده و خودروهایمان را ارتقا دهیم.

امیر پوردستان با بیان اینکه ظرفیت بالگردی ما، ظرفیتی قوی در خاورمیانه است، گفت: ما خلبانانی شجاع و کارآزموده داریم که باید اعتباراتی در اختیار آنها قرار گیرد تا بالگردها را آماده کنیم.

فرمانده نیروی زمینی ارتش گفت: امروز نبرد، نبرد نیروهای زمینی است، نیروهای زمینی باید اراده خود را همانطور که در عملیات بیت المقدس نشان دادند، در این صحنه هم نشان دهند.

وی تصریح کرد: استدعای بنده این است که نگاه ویژه به نیروهای مسلح داشته باشید. امسال در بودجه نگاه خوبی به مجموعه نیروی زمینی شد استدعای من از همه شما به ویژه ریاست مجلس این است که این نگاه ویژه تر شده تا ما بتوانیم رسالت و مسئولیت و ماموریت خطیر خود را که ملت ولایت مدار و رهبری عزیز برعهده ما گذاشتند به شایستگی انجام دهیم.

کد خبر 296057

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار دفاع-امنیت

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha