همشهری آنلاین: وزیر امور خارجه کشورمان تاکید کرد: اهمیت دستیابی به توافق خوب و مناسب بیشتر از چند روز دیر یا زود شدن درزمان است.

ایرنا نوشت: محمد جواد ظریف روز دوشنبه پس از ورود به لوکزامبورگ پیرامون روند نگارش متن توافقنامه هسته ای به تلاش تیم مذاکره کننده کشورمان بعد از گفت و گوهای لوزان اشاره کرد و افزود: هنوز اختلافاتی باقی مانده که برخی فنی و برخی هم سیاسی است.

وی اضافه کرد: با این حال تلاش می کنیم تا در اولین فرصت کار را به اتمام برسانیم.

وزیر امور خارجه کشورمان اظهار داشت: همه طرف های مذاکره کننده از زیاده خواهی و ادعاهای خارج از چارچوب های بین المللی خودداری کنند تا دستیابی به توافق ممکن شود.

ظریف به دیدارهای خود در لوکزامبورگ اشاره کرد و افزود: دیدار با مسوول سیاست خارجی اتحادیه اروپا، وزرای امور خارجه سه کشور آلمان ، فرانسه و انگلیس و گفت و گو درباره آخرین وضعیت مذاکرات و چگونگی دستیابی به توافق نهایی و ضرورت اقدام مشترک برای اینکه کار در آینده امکان پذیر شود نیز موضوع برخی گفت و گوها خواهد بود.

وی افرود: در دیدارهای امروز درباره موضوعات منطقه ای از جمله بحران یمن و اوضاع سوریه و افراطی گری در منطقه گفتگو خواهیم کرد.

  • هاموند: امکان تمدید مذاکرات هسته ای با ایران وجود دارد

وزیر خارجه انگلیس نیز در ابتدای نشست لوکزامبورگ به پرسش خبرنگاران درباره محورهای نشست امروز وزیران خارجه اتحادیه اروپا از جمله تمدید تحریم روسیه، بدهی های یونان ، مهاجرت و روند مذاکرات هسته ای با ایران پاسخ داد.

وی خاطر نشان کرد: مذاکرات هسته ای با ایران، ممکن است از خط پایان نیز بگذرد و زمان مطرح شده 9 تیر ماه تمدید شود.

  • مذاکرات ظریف و همتای آلمانی اش

همچنین در ابتدای این سفر هیات مذاکره کننده ایرانی به ریاست محمدجواد ظریف با هیات آلمانی به ریاست فرانک والتر اشتاینمایر وزیر امور خارجه این کشور در لوکزامبورگ دیدار کرد.

دو طرف در این دیدار آخرین تحولات مربوط به روند گفتگوها برای نگارش متن توافقنامه هسته ای را بررسی کردند.

در این دیدار عباس عراقچی و مجید تخت روانچی معاونان وزیر امور خارجه کشورمان و هلگا اشمید معاون مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا نیز حضور داشتند.

کد خبر 298864

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست‌خارجی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha