همشهری آنلاین: وزیر امور خارجه در مصاحبه با نشریه «نیویورکر» تصریح کرد که مردم ایران حاضرند برای حفظ حقوق و شأن خود فداکاری کنند و شکست مذاکرات برای آن‌ها پایان دنیا نیست.

فارس نوشت: محمد جواد ظریف وزیر امور خارجه ایران در مصاحبه با نشریه «نیویورکر» گفت شکست مذاکرات هسته‌ای، پایان دنیا نخواهد بود و ایرانی‌ها به فداکاری در صورت نیاز برای حفظ حقوقشان عادت دارند.

به نوشته رابین رایت خبرنگار نیویورکر، آقای ظریف گفته در صورتی که مذاکرات شکست بخورد، «این پایان دنیا نخواهد بود. ایالات متحده فرصتی بزرگ و احتمالا منحصر به فردی را از دست می‌دهد.»

وی افزود: «اما برای ما، مردم ما به اینکه در صورت نیاز برای حفظ شأن و حقوقشان فداکاری کنند، خو گرفته‌اند.»

وزیر امور خارجه ادامه داد: «صحبت ملی‌گرایی یا وطن‌پرستی نیست. بلکه صحبت از داشتن پشتوانه تاریخی است. برای کشوری با پشتوانه‌ تاریخی چند هزار ساله، چند سال دوره‌ای کوتاه است.»

نیویورکر در ادامه گزارش خود با اشاره به اینکه توافق هسته‌ای نهایی با ایران سندی 20 صفحه‌ای با 5 الحاقیه مجموعا 20 صفحه‌ای است، به دشواری مذاکرات اشاره کرده و به نقل از یک مقام ارشد دولت آمریکا نوشته است: «کلمات به طرز فوق‌العاده‌ای حائز اهمیت هستند. همه‌چیز مربوط به کلمات است.»

تازه‌ترین دور از مذاکرات هسته‌ای ایران و گروه موسوم به 1+5 از هفته گذشته در شهر وین اتریش آغاز شده و همچنان نیز در سطح معاونین در جریان است. با توجه به در پیش بودن ضرب‌الاجل 10 تیر، انتظار می‌رود وزرای خارجه هفت کشور نیز به زودی به گفت‌وگوها بپیوندند.

کد خبر 298982

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست‌خارجی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha