یکشنبه ۳۱ خرداد ۱۳۹۴ - ۰۸:۰۱
۰ نفر

همشهری آنلاین: عضو شورای شهر تهران گفت: لازمه حضور مردم اعم از جوان یا غیر آن در مساجد این است که احترامشان حفظ شود و باید حرمت جوانان، میان‌سالان، پیران، رعایت شود.

احمد مسجدجامعی

به گزارش ایسنا، احمد مسجد جامعی عضو شورای اسلامی شهر تهران درباره نحوه تشویق مردم به حضور در مسجد گفت: لازمه حضور مردم اعم از جوان یا غیر آن در مساجد این است که احترامشان حفظ شود.

وی افزود: نمازگزارانی که در محیط مسجد حضور دارند، نباید حس کنند که در مسجد هیچ جایگاهی ندارند، بلکه باید در بحث مشارکت و در فعالیت‌ها دخالت داده شوند و به نقاط قوت کارشان توجه شود، چراکه یک برنامه حاصل کاری مشترک و جمعی است و باید این حس به آنها انتقال داده شود.

عضو شورای اسلامی شهر تهران درباره ویژگی‌های یک امام جماعت خوب نیز بیان کرد: یک امام جماعت خوب باید حرف دین را بزند، احترام اهالی محل و نمازگزاران را نگاه دارد و به آنها بها دهد.

مسجدجامعی با ارائه این پیشنهاد که بهتر است به جای ساخت مساجد جدید درصدد ترمیم مساجد تاریخی برآییم، گفت: در برخی مناطق تهران شاهدیم که تراکم مساجد بسیار بالاست و باز هم در حال ساختن مسجد در این مناطق هستند که واقعاً جای سوال دارد. از طرف دیگر یک مسجد و ظاهر و معماری آن باید متناسب با آن محل ساخته شود و تجمل بیش از حد مورد قبول نیست و هزینه‌های بسیاری در پی خواهد داشت.

وی تصریح کرد: در گذشته برای مساجد تعریف ویژه وجود داشت؛ برای مثال مسجد محله با مسجد جامع یک شهر و مصلی که در آن نمازهای ویژه اعیاد و مراسم مختلف برگزار می‌شود، متفاوت است اما الان اتفاقی که افتاده این است که همه می‌خواهند مسجد جامع بسازند و این امکان ندارد.

مسجدجامعی در پایان درباره حفظ مساجد تاریخی و فواید آن برای شهر اظهار کرد: در این مساجد نوعی تاریخ، معماری، هویت، فرهنگ، هنر و به طور کلی میراث است که باید حفظ و توجه ویژه‌ای به آنها شود.

 

کد خبر 298684

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شورای شهر

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha