همشهری آنلاین: نتایج نظرسنجی‌های انجام گرفته در رقابت سالانه برترین شرکت هواپیمایی جهان Skytrax نشان می‌دهد شرکت هواپیمایی قطرایرویز از نظر مسافران برترین شرکت مسافربری جهان است.

براساس گزارش CNN، راي‌گيري براي انتخاب بهترين شركت هواپيمايي جهان براساس نظر‌سنجي از 18.9 ميليون مسافر از 110 كشور در سرتاسر جهان درباره جنبه‌هاي مختلف يك پرواز،‌از كيفيت غذا و ميزان راحتي صندلي‌ها گرفته تا نحوه برخورد و ميزان خوشرويي خدمه پرواز انجام مي‌گيرد.

شركت قطرايرويز پيش از اين نيز دوبار ديگر و در سال‌هاي 2011 و 2012 موفق به كسب رتبه اول رقابت Skytrax شده بود و دوبار نيز توانسته بود رتبه دوم جهان را از آن خود سازد. اين شركت  همچنين عنوان برترين شركت هواپيمايي خاورميانه و برترين شركت در بخش پروازهاي تجاري را نيز در پرونده خود دارد.

برترين شركت‌هاي هواپيمايي انتخاب شده در اين رقابت به ترتيب حروف الفباي انگليسي شركت‌هاي ANA، كاتاي پاسيفيك، امارات، اتحاد، EVA، گاردودا اندونزي، كانتاس، قطر ايرويز، سنگاپور ايرلاينز و تركيش ايرلاينز اعلام شده‌اند و Skytraxs بايد در آينده نام اين شركت‌ها را براساس رتبه به دست آمده اعلام كند.

شركت هواپيمايي ايرآسيا درست 6 ماه پس از آنكه يكي از هواپيماهايش در درياي جاوه سقوط كرده و 162 نفر را به كشتن داد، در بخش مقرون‌به‌صرفه‌ترين شركت سال رتبه اول را به دست آورد.

در اين رقابت همچنين خدمه شركت گارودا اندونزي به عنوان برترين خدمه انتخاب شدند و ايرفرانس نيز عنوان پيشرفته‌ترين و بهبود‌يافته‌ترين شركت هواپيمايي انتخاب شد. همچنين EVA به خاطر داشتن تميزترين كابين‌هاي هواپيمايي و آسيانا،‌ايرنيوزيلند و خطوط هواپيمايي اتريش به خاطر مرغوبيت غذاي پروازهايشان شايسته تقدير شدند.

رقابت سالانه جوايز Skytraxs از سال 1999 و مبتني بر نظرسنجي از ميزان رضايت مسافران از شركت‌هاي هوايي مختلف در سرتاسر جهان آغاز به كار كرده‌است.

کد خبر 298373

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha