همشهری‌آنلاین: یاتا روز دوشنبه ۱۸ اسفند اعلام کرد باوجود وقوع دو سانحه هوایی بزرگ برای هواپیماهای شرکت مالزی ایرلاینز که در آن صدها نفر کشته شدند، پارسال از برخی جهات، امن‌ترین سال در تاریخ شرکت های هواپیمایی تجاری بود.

 انجمن بین‌المللی حمل و نقل هوایی (یاتا) اعلام کرد: باوجود اين‌كه این که افراد بیشتری در سال 2014 در مقایسه با میزان متوسط سال‌های اخیر در سوانح هوایی جان باختند ولی تعداد حوادث مرگبار در مقایسه با کل تعداد پروازها به طور بی‌سابقه ای کم بود.

تونی تایلر ،مدیر کل و مدیر عامل یاتا در بیانیه‌ای اعلام کرد: «با این که ایمنی هوایی در سال 2014 در صدر اخبار بود ولی اطلاعات نشان می‌دهد عملکرد ایمنی پروازها همچنان رو به بهبود است».

به گزارش واحد مركزي خبر به نقل از خبرگزاری رویترز،یاتا، که نماینده حدود 250 شرکت هواپیمایی است، در گزارش سالانه خود درباره ایمنی اعلام کرد 12 حادثه مرگبار با 641 مورد تلفات در سال 2014 روی داد.

این در حالی است که 19 سانحه مرگبار با 517 مورد تلفات در سال در دوره پنج ساله بین سال 2009 و سال 2013 روی داد.

اطلاعات سال 2014 یاتا سقوط پرواز ام اچ 17 شرکت هواپیمایی مالزی ایرلاینز را شامل نمی‌شد؛ هواپیمایی که ماه ژوئن پارسال توسط یک موشک ضد هوایی زمين به هوا در اوکراین سرنگون شد و بنابر این به عنوان یک سانحه طبقه‌بندی نشد.

تایلر اعلام کرد: «برای مردمی که پرواز می‌کنند، یک فاجعه هوایی، یک فاجعه هوایی است فرقی نمی‌کند چگونه طبقه بندی شود».

او افزود: «در سال 2014، ما شاهد کاهش تعداد سوانح مرگبار بودیم و حتی اگر ام اچ 17 را در جمع کل در نظر بگیریم، باز این صدق می کند».

تایلر که سقوط ام اچ 17 با 298 مسافر و خدمه را یک «تجاوز غیرقابل قبول» خواند، افزود دولت‌ها و این صنعت باید راه‌هایی برای کاهش خطر پرواز بر فراز مناطق درگیری پیدا کنند.

او گفت: «این شامل تبادل بهتر اطلاعات مهم درباره مخاصرات امنیتی برای هواپیمایی غیرنظامی است».

دیگر رویداد مهم سال 2014، مفقود شدن هواپیمای ام اچ 370 شرکت هواپیمایی مالزی ایرلاینز با 239 مسافر و خدمه در هشتم ماه مارس سال 2014 در پروازی از کوالالامپور به پکن بود؛ اتفاقی که به یکی از بزرگ‌ترین اسرار تاریخ هواپیمایی تبدیل شده است.

یک جست‌وجوی گسترده در جنوب اقیانوس هند، جایی که اطلاعات ماهواره‌ای نشان داد هواپیمای بوئینگ 777-200 ای آر پس از منحرف‌شدن از مسیر اولیه پرواز به داخل آن سقوط کرد، به پیدا شدن هیچ نشانه‌ای از هواپیما منجر نشده است.

گزارش تحقیقی که روز یکشنبه درخصوص اين هواپيما منتشر شد، هیچ چیز تازه‌ای را فاش نکرد.

کد خبر 289437

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار ثبت نام و قیمت خودرو

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha