همشهری آنلاین: تحلیلگر خبری شبکه فرانس بیست و چهار گفت بر اساس شواهد این گونه بر می‌آید که حادثه‌ای ناگهانی برای هواپیمای ایرباس آ-سیصد و بیست شرکت آلمانی جرمن وینگز رخ داده است. در همین حال گزارش‌ها از پیدا شدن جعبه سیاه هواپیمای سرنگون شده حکایت دارد

germanwings

ویرژینی ارز، تحلیلگر خبری شبکه فرانس بیست و چهار درباره حادثه رخ داده برای هواپیمای ایرباس شرکت آلمانی جرمن وینگز در جنوب شرقی فرانسه گفت، این حادثه احتمالاً به صورت ناگهانی رخ داده است و حتی هنوز مشخص نیست که آیا خلبان پیام اضطراری مخابره کرده است یا نه.

مسئول ارتباطات اداره کل هوانوردی غیرنظامی فرانسه می‌گوید، خلبان هیچ گونه پیام اضطراری مخابره نکرده و به یکباره از صفحه راداری ناپدید شده است.

در مقابل منبع خبری دیگری یعنی وزارت حمل و نقل فرانسه اعلام کرده است، احتمالاً خلبان پیام اضطراری ارسال کرده است که نشان می‌داده کادر پروازی متوجه نقصی در پرواز شده بودند. درباره آن چه که واقعاً رخ داده است، فرضیه‌های متعددی مطرح شده است.

برخی بلافاصله دخیل بودن شرایط جوی در این حادثه را رد کرده‌اند و مشکلاتی مانند محدودیت دید و بدی آب و هوا هم مطرح نیست زیرا شرایط جوی به طور نسبی خوب بوده است و وزش باد را هم نداشته‌ایم.

فرضیه برخورد با هواپیمای دیگر هم رد شده است زیرا اکنون پس از گذشت چند ساعت از حادثه درباره هواپیمای دیگری هم اگر که وجود داشت اطلاعاتی به دست می‌آمد. بنابراین این فرضیه نیز به طور کامل رد می‌شود.

فرضیه‌هایي مانند روی دادن انفجار یا نقص مکانیکی در هواپیما نیز وجود دارد.

فرضیه دیگری که مطرح است این است که احتمالاً در سیستم اندازه گیری ارتفاع هواپیما اختلال پیش آمده است، که اگر این گونه باشد احتمالاً باید درخواست فرود اضطراری دریافت می‌شد.

در نهایت باید منتظر اظهار نظر شرکت ایرباس در این زمینه باشیم. همچنین برای اطلاعات دقیق باید منتظر بمانیم تا جعبه سیاه هواپیما پیدا شود که این هم کار آسانی نیست زیرا دسترسی به منطقه حادثه بسیار دشوار است.

  • جعبه سياه

شبکه تلویزیونی الحدث در خبری فوری گزارش داد: وزارت کشور فرانسه از پیدا شدن جعبه سیاه هواپیمای سرنگون شده خبر داد.

کد خبر 290538

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha