همشهری آنلاین: محققین فرانسوی گزارش نهایی خود را درباره سقوط هواپیمای مسافربری جرمن‌وینگز که منجر به مرگ ۱۵۰ نفر از جمله دو خبرنگار ورزشی ایران شد، منتشر کرد.

germanwings

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم، گروه بررسی فرانسوی در این گزارش خواهان کاهش سطح محرمانه بودن وضعیت خلبانان شده است.

روانپزشک آندریاس لوبیتز، خلبانی که هواپیمای پرواز 9525 را با 150 مسافر به‌سمت کوه‌های آلپ در فرانسه هدایت کرد، چند هفته پیش از حادثه 24 سپتامبر 2015 از وی خواسته بود تا در یک بیمارستان روانی بستری شود اما رؤسای وی هیچ‌گاه از این موضوع آگاه نشده بودند.

در گزارش نهایی و همچنین گزارش‌های پیشین اعلام شده است که لوبیتز به‌صورت عامدانه این هواپیما را دچار سانحه کرده است. وی از افسردگی شدیدی رنج می‌برد.

در این گزارش همچنین درخواست شده است که از خلبانان آزمایش‌های پزشکی بیشتری به عمل آید.

جرمن‌وینگز و لوفت‌هانزا هر گونه خطایی در این حادثه را رد کرده و اصرار دارند که خلبان 27ساله دارای مجوز پرواز بود.

آرنود دسژاردین، رئیس گروه تحقیقاتی، اعلام کرد که لوبیتز از دسامبر 2014 نشانه‌هایی را که «می‌توانست با یک حادثه روانی همخوانی داشته باشند» نشان داده بود اما این اطلاعات به جرمن‌وینگز منتقل نشده بود.

هواپیمای مدل «ایرباس 320» جرمن وینگز در 24 مارس گذشته در حالی که با 150 سرنشین از جمله دو خبرنگار ایرانی، میلاد حجت الاسلامی خبرنگار خبرگزاری تسنیم و حسین جوادی خبرنگار روزنامه وطن امروز، از شهر «بارسلون» اسپانیا به‌سمت شهر «دوسلدورف» آلمان در پرواز بود به کوه‌های آلپ برخورد کرد و تمامی سرنشینان آن جان خود را از دست دادند.

کد خبر 328099

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آسیب اجتماعی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha