یکشنبه ۲۸ تیر ۱۳۹۴ - ۱۷:۱۱
۰ نفر

وزیر راه وشهرسازی از اقدام برای نوسازی ناوگان هوایی خبر داد و گفت: با پیوستن به بازار جهانی، سطح خدمات و سرویس‌دهی در حوزه هوانوردی افزایش می‌یابد و ما حتما می‌توانیم با توجه به اتفاقات بسیار مثبت اخیر امکان خرید مستقیم دست اول محصولات سازنده‌های بزرگ جهانی در حوزه هوانوردی به‌ویژه هواپیماهای کوتاه برد را که نیاز اصلی ماست داشته باشیم.

هواپیما

عباس آخوندي با اشاره به نياز بيش از ۶۷ فرودگاه شهرهاي محروم و درجه 2و 3كشور به هواپيماهاي كوتاه برد، ابراز داشت: در سفري كه به فرانسه داشتم با 2شركت بزرگ توليد‌كننده هواپيماهاي كوتاه برد مستقيماً مذاكره كردم تا بتوانيم در اين راستا ناوگاني براي هواپيماهاي كوتاه‌برد در فرودگاه‌هاي كوچك ايران داشته باشيم چراكه حتما با توجه به مذاكرات اخير ما با شركت‌هاي عمده توليد‌كننده هواپيمايي اعم از بوئينگ و ايرباس مي‌توانيم به‌تدريج اين توافق‌هاي اوليه را تبديل به توافق‌هاي عملياتي و تجاري كنيم. وي افزود‌: سعي داريم در ماه‌هاي آتي واسطه‌ها را حذف كنيم تا قيمت هواپيما براي ما كمتر تمام شود.

وزير راه و شهرسازي استفاده از اعتبارات بين‌المللي را از دستاوردهاي ديگر اين مذاكرات خواند و ادامه داد: مي‌توانيم با استفاده از سيستم‌هاي اعتبارات صادراتي كه كشورهاي غربي به سازندگان هواپيما مي‌دهند و يا سيستم‌هاي اجاره خشك و ‌تر هواپيما و نيز سيستم‌هاي اجاره به شرط تمليك، هواپيماهاي دست اول را براي ايران تأمين كنيم. آخوندي گفت: در همين راستا ما قطعاً در جهت نوسازي و بازسازي ساختاري 2شركت بزرگ هواپيمايي داخلي يعني هما و آسمان اقدام خواهيم كرد تا بتوانيم به جايگاه اصلي‌اي كه در منطقه داشتيم در حوزه صنعت هوانوردي دست يابيم.

  • پيشنهاد كمپاني‌هاي جهان

دبير انجمن شركت‌هاي هواپيمايي از سيل پيشنهادهاي كمپاني‌‌هاي سازنده هواپيما به ايران از نخستين ساعات توافق خبر داد و ضمن تأكيد بر پرهيز از هرگونه رفتار هيجاني، گفت: انتخاب شركا براساس‌ سنجش رفتار آنها در دوران تحريم انجام شود؛ ضمن اينكه بايد صندوق توسعه ملي براي خريد هواپيما در دوران پساتحريم وارد ميدان شود. مقصود اسعدي ساماني به خبرگزاري فارس گفت: صنعت حمل‌ونقل هوايي ايران در دوران تحريم با وجود همه محدوديت‌ها‌ سر پا ايستاد ‌و به فعاليت خود ادامه ‌داد، حتي در شرايط تحريم شاهد رشد پرواز‌ها، افزايش تعداد هواپيماها، رشد ايمني پرواز و اخذ گواهينامه‌هاي معتبر بين‌المللي بوديم.

اسعدي ساماني با تأكيد بر اينكه اشتياق شركت‌هاي اروپايي براي حضور در بازار ايران افزايش يافته است، اظهار داشت: ‌از روزي كه توافق انجام شد، ‌چندين كمپاني براي همكاري با شركت‌هاي هواپيمايي ما اعلام آمادگي كرده‌اند و در اين‌باره تماس‌هاي زيادي توسط كمپاني‌ها و شركت‌هاي مرتبط با صنعت انجام‌ و درخواست‌هايي از طريق ايميل و يا حتي تلفن مطرح شد. اسعدي ساماني با تأكيد بر اينكه همكاري كمپاني‌هاي سازنده و شركت‌هاي هواپيمايي دنيا با ايران در زمينه‌هاي مختلف انجام مي‌شود، بيان كرد: در راستاي قطعه‌سازي و بازسازي هواپيماها ‌پيشنهادهايي داشته‌ايم.

دبير انجمن شركت‌هاي هواپيمايي ادامه داد: بسياري از شركت‌هاي هواپيمايي ما تا پيش از اين از طريق واسطه‌ها نيازمندي‌هاي خود را تأمين مي‌كردند و كمپاني‌هاي سازنده هم از طريق واسطه‌ها اجناس خود را به ما مي‌فروختند، اما پس از اين توافقات واسطه‌گري‌ها حذف خواهند شد و ‌خود شركت‌هاي سازنده بدون واسطه با ما در ارتباط خواهند بود. وي تأكيد كرد: قطعا با حذ‌ف واسطه‌گري‌ها هزينه‌هاي شركت‌هاي هواپيمايي كاهش مي‌يابد؛ ضمن آنكه در تأمين قطعات، بازسازي و اورهال هواپيماها و يا خريد هواپيما، زمان كوتاه مي‌شود.

کد خبر 301384

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha