مجموع نظرات: ۰
سه‌شنبه ۲۶ خرداد ۱۳۹۴ - ۰۷:۲۷
۰ نفر

همشهری آنلاین: استفاده از تکنولوژی چاپ سه‌بعدی روز به روز توسعه بیشتری می‌یابد و این تکنولوژی هرروز در زمینه‌‌های متفاوت‌تر و عجیب‌تری به کار گرفته می‌شود، از چاپ آپارتمان گرفته تا گلدان مخصوص خاکستر درگذشتگان.

چاپ سه بعدی

براساس گزارش فاكس‌نيوز، اكنون شركتي هلندي تصميم گرفته با كمك اين تكنولوژي پروژه اي بلند‌پروازانه را تكميل كند. شركت MX3D چاپگر سه‌بعدي روباتيكي ابداع كرده‌است كه قصد دارد با استفاده از آن پلي فولادي را روي كانال آمستردام چاپ كند.

اين شركت مي‌گويد با كمك اين روبات مي‌توان سازه‌هاي فولادي از قبيل يك پل را به شكل سه‌بعدي چاپ كرد. اين شركت تكنولوژي روباتيك پيشرفته و نويني را طراحي و ابداع كرده‌است كه با استفاده از آن مي‌توان اجسام زيبا و كاربردي با هرشكلي را چاپ كرد.

اين شركت در وب‌سايتش اعلام كرده مي‌خواهد توانايي‌هاي روبات‌ها و نرم‌افزارها، مهندسان، صنعت‌گران و طراحانش را به نمايش بگذارد. چاپگر MX3D-Resin تركيبي از چاپگر و دستگاه جوش است كه مي‌تواند با سرعتي بالا اجسام فلزي را با هر شكل و فرمي سرهم‌بندي كرده و بسازد.

به گفته اين شركت، ساخت اين پل مي‌تواند نشاني براي اثبات توانايي چاپ سه‌بعدي در جهان سازه‌هاي غول‌پيكر و اجسام بزرگ كاربردي در هر شكل و قالبي باشد. MX3D مي‌گويد اين پل استعاره‌اي نمادين از اتصال تكنولوژي آينده به شهر‌هاي قديمي است.

براي ساخت اين پل دو روبات به صورت همزمان كار كرده و تكه‌هاي كوچك و مذاب فلز را در كنار يكديگر جوش داده و قطعات بلند و بزرگ را ايجاد مي‌كنند و از بافتن اين ميله‌هاي بلند به يكديگر و متصل ساختن آنها پلي مستحكم روي  عرض كانال آمستردام بنا خواهد‌شد.

کد خبر 298265

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شهری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha