مجموع نظرات: ۰
چهارشنبه ۳۰ اردیبهشت ۱۳۹۴ - ۰۵:۵۴
۰ نفر

همشهری آنلاین: شرکت فرانسوی اورئال با همکاری با شرکت زیست‌مهندسی اورگانوو پروژه‌ای را برای تولید پوست انسان با استفاده از تکنیک چاپ سه‌بعدی آغاز کرده‌است.

پوست

براساس گزارش BBC، به گفته شركت اورئال، قرار است از اين پوست چاپي براي استفاده در آزمايش محصولات آرايشي اين شركت استفاده شود. شركت اورگانوو درحال حاضر به واسطه ادعاي ساخت كبد انسان با استفاده از چاپ سه‌بعدي جنجال‌آفرين شده‌است، اما اين اولين‌باري است كه با شركتي آرايشي در راستاي توليد اندام‌هاي چاپي همكاري مي‌كند.

متخصصان دانش انجام چنين پروژه‌اي را قانوني و مفيد مي‌دانند زيرا معتقدند در اختيار داشتن بانكي از پوست انسان مي‌تواند فوايد پزشكي زيادي داشته باشد و در مواقع لزوم به نجات جان قربانيان سوختگي بپردازد اما اين پرسش را مطرح كرده‌اند كه چرا يك شركت آرايشي بايد به پوست انسان دسترسي داشته باشد.

شركت اورئال درحال حاضر پوست بدن انسان را با استفاده از نسوج اهدايي بيماراني كه تحت جراحي زيبايي قرار گرفته‌اند كشت داده و مورد استفاده قرار مي‌دهد. اين شركت سالانه بيش از 100 هزار نمونه پوست 0.5 سانتيمتر مربعي كشت داده و 9 تنوع پوستي از نظر سن و نژادي را توليد مي‌كند.

اين شركت در بيانيه‌اي به مزاياي چاپ سه‌بعدي پوست بدن انسان پرداخته‌ و اين همكاري جديد را پيشرفتي در ايجاد تكنيك‌هاي آزمايشگاهي براي ارزيابي ايمني و عملكرد محصولات آرايشي و بهداشتي توصيف كرده‌ و توانايي‌هاي اين زمينه مطالعاتي و تكنولوژيكي را بيشمار عنوان كرده‌است.

شركا اورئال چارچوب زماني خاصي براي توليد و چاپ پوست انسان اعلام نكرده و مي‌گويد اين پروژه در مراحل اوليه تحقيقات قرار دارد.

شركت اورگانوو يكي از اولين شركت‌هايي است كه بدون استفاده از چارچوب زيستي اندام‌هاي انسان را چاپ كرده و آنها را براي فروش عرضه مي‌كند. اين شركت سال گذشته اعلام كرد موفق به چاپ سه‌بعدي كبد انسان شده‌است،‌ادعايي كه بسياري از متخصصان نسبت به درستي آن ترديد دارند، زيرا به اعتقاد آنها ساخت كبد با ساخت پوست انسان كه ساختاري لايه‌اي و ساده دارد،  فرايندي متفاوت را مي‌طلبد.

کد خبر 295632

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار دانش

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha