شنبه ۳ شهریور ۱۳۸۶ - ۱۲:۱۰
۰ نفر

گروه بورس: به دنبال شدت گرفتن اختلافات مبنی‌بر اینکه آیا شرکت مپنا جزء شرکت‌های اصل 44 است یا خیر؟ سازمان خصوصی‌سازی رسماً اعلام کرد: این شرکت جزء شرکت‌های صدر اصل 44 است.

در آستانه عرضه سهام شرکت مپنا در بورس تهران که در معاملات امروز صورت می‌گیرد گروهی از فعالان بازار اعلام کردند که شرکت مپنا جزء شرکت‌های اصل 44 نیست و حتی این اختلاف در جلسه معارفه شرکت مپنا نیز بالا گرفت.

در این باره اسماعیل فلاحی معاون سازمان خصوصی‌سازی ضمن رد شایعات مزبور اعلام کرد: شرکت مپنا جزء شرکت‌های صدر اصل 44 است و در این مورد شکی وجود ندارد.

وی افزود: تمامی شرکت‌های دولتی که تا پایان برنامه چهارم واگذار می‌شوند جزء سیاست‌های اصل 44 هستند در واقع ابلاغیه مقام معظم رهبری در مورد واگذاری سهام شرکت‌های دولتی صادر شد؛ سهامی که تا پیش از آن قابل واگذاری نبودند.

وی تأکید کرد: تمام شرکت‌های دولتی که تا پایان برنامه چهارم واگذار خواهند شد یا جزء بند الف یا جزء بند ج اصل 44 هستند و شرکت‌های مشمول بند الف شرکت‌های ذیل اصل 44 هستند و شرکت‌های مشمول بند ج شرکت‌های قابل واگذاری صدر اصل 44 هستند.

غلامی در پاسخ به این سؤال که شرکت مپنا جزء کدام دسته قرار می‌گیرد گفت: شرکت مپنا همانند شرکت‌های فولاد مبارکه، مس و آلومینیوم ایران که قبلاً واگذار شدند جزء شرکت‌های صدر اصل 44 است.

معاون سازمان خصوصی‌سازی در تشریح دلایل این موضوع گفت: مپنا جزء شرکت‌های صدر اصل 44 است به 2 دلیل یکی اینکه تا قبل از ابلاغیه مقام معظم رهبری اجازه واگذاری سهام این شرکت صادر نشده بود و دوم اینکه براساس نامه صریح مقام معظم رهبری به رئیس جمهوری اجازه واگذاری بخشی از سهام این شرکت‌ها به سهام عدالت صادر شد.

وی خاطر نشان کرد: برهمین اساس 19 درصد از سهام شرکت مپنا به سهام عدالت اختصاص خواهد یافت و ستاد مرکزی سهام عدالت نیز در این خصوص فعالیت خود را آغاز کرده است.

غلامی با تأکید براینکه براساس دلایل موجود شکی نیست که شرکت مپنا جزء شرکت‌های اصل 44 است گفت: بدیهی است که ابلاغیه مقام معظم رهبری درباره موانع اصل 44 در قانون اساسی در مورد واگذاری سهام شرکت‌های دولتی بود که پس از این ابلاغیه موانع واگذاری شرکت‌های دولتی هموار شد به این ترتیب شرکت مپنا قطعاً جزء شرکت‌های مشمول صدر اصل 44 است.

کد خبر 29816

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار بيمه و بانك

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز