همشهری آنلاین: وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح گفت : تیم مذاکره کننده هسته ای کشورمان از موضع قدرت در حال مذاکرات است و این که ملت بزرگ و دولت ایران در یک سوی صحنه و تمام قدرت های جهان در طرف دیگر قرار دارند بیانگر جایگاه، اهمیت و قدرت ایران اسلامی است.

حسین دهقان

به گزارش ایرنا سردار سرتیپ پاسدار حسین دهقان، روز یکشنبه در آیین گرامیداشت حماسه انتخابات 24 خرداد در شیراز افزود : دولت و ملت در سایه رهنمودهای رهبر معظم انقلاب، در چارچوب مواضع حکیمانه معظم له و پشت سر ایشان حرکت می کنند و هیچگاه جلوتر از رهبری حرکت نخواهند کرد.

وی، یکی از مباحث مهم کشور را بحث پرونده هسته ای دانست و بیان داشت: برخی سوال می کنند که آیا دستیابی به انرژی هسته ای ارزش این همه هزینه را داشت؟ که در پاسخ باید گفت: ملت ما نه در این عرصه بلکه در عرصه های مختلف هزینه های بسیاری داده است تا فقط یک چیز خود را حفظ کنند و آن استقلال است.

وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح بیان کرد: این فشارها و تحریم هایی که در جریان پرونده هسته ای به کشور و مردم تحمیل شده بهانه ای بیش نیست و دشمن در این سال ها به دنبال این بوده که جایگاهی را که در ایران بعد از پیروزی انقلاب اسلامی از دست داده دوباره بازیابد.

سردار دهقان ادامه داد: امروز تیم مذاکره کننده هسته ای کشورمان از موضع قدرت در حال مذاکره است و این که ملت بزرگ و دولت ایران در یک سوی صحنه و تمام قدرت های جهان در طرف دیگر قرار دارند بیانگر جایگاه، اهمیت و قدرت ایران اسلامی است.

سردار دهقان اظهار کرد: البته دولت به دنبال این نیست که مساله هسته ای را به هر قیمتی حل و فصل کند بلکه آنچه دولت آن هم از موضع اقتدار و قدرت به دنبال آن است، کسب نتایج مطلوبی است که در آن ضمن حفظ عزت و اقتدار کشور و نظام، حقوق ملت نیز تامین شود.

دنیا روی کشور ایران حساب ویژه باز کرده

وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح گفت: اگر ایران اسلامی کشوری ضعیف و فاقد قدرت بود و ملتی غیر متحد و غیر متعهد نسبت به دولت و نظام خویش داشت،دنیا هیچ حسابی روی آن بازنمی کرد اما امروز مشاهده می کنیم که تمام کشورها به ویژه قدرت های بزرگ روی کشور ما حساب ویژه ای باز کرده اند.

وی اضافه کرد: تمام این فشارها و تحریم ها نشان می دهد که این کشور و توانمندی های آن تا چه اندازه برای قدرت های جهان اهمیت دارد که آنها حاضر به مذاکره با ما شده اند.

این مقام نظامی گفت: با نگاهی به آمار و ارقام و مقایسه با وضعیت قبل می توان دریافت که دولت تدبیر و امید موفق شده ظرف دو سال گذشته، آثار و نتایج تحریم ها را مدیریت کند و از وارد آمدن فشار بیشتر به مردم و انزوای بیشتر کشور بکاهد.

او اضافه کرد:در کنار همه اقدامات و موفقیت ها، دولت توانسته است که نه تنها برای شرایط کنونی بلکه در زمانی که حتی تحریم ها نیز تشدید شود کالاهای اساسی و مورد نیاز کشور و مردم را ذخیره کند.

سردار دهقان افزود: امروز دیگر از بی رونقی در فضای اقتصادی کشور خبری نیست، بازار ارز با تلاطم قیمت مواجه نیست، جلو بسیاری از فسادها و دست اندازی ها به بیت المال گرفته شده، جلو رشد تورم گرفته شده، فضای کسب و کار بهبود یافته است.

وی ادامه داد:همچنین در حال حاضر فعالیت های عمرانی تداوم دارد، صادرات غیر نفتی افزایش داشته، ورود گردشگر به کشور چند برابر شده و بخش قابل توجهی از دارایی های بلوکه شده کشورمان آزاد شده است که تمام اینها نتیجه اقدامات و تلاش های دولت تدبیر و امید در سایه رهنمودهای رهبر معظم انقلاب و حمایت های همیشگی مردم است.

دولت در مقابل بد اخلاقی ها واکنش نشان خواهد داد

وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح، با اشاره به استقبال دولت از نقد سازنده گفت: دولت به دنبال این نیست که نسبت به نقدها واکنش نشان دهد بلکه نقدهای سازنده را با تمام وجود می پذیرد اما بدون تردید نسبت به تخریب ها و بداخلاقی ها واکنش نشان خواهد داد.

سردار دهقان، با اشاره به تاکید رهبر معظم انقلاب به همدلی و همزبانی در شعار امسال افزود: در سالی که در آن به همدلی و همزبانی تاکید شد، فضای نقد باید کشور را به سمتی ببرد که اعتماد مردم نسبت به نظام و دولتمردان بیشتر شود.

وی گفت: همدلی بین دولت و ملت باید روز به روز بیشتر شود چرا که هرچه دولت مقتدرتر و از پایگاه اجتماعی قوی تری برخوردار باشد کشور و نظامی مقتدرتر خواهیم داشت.

فضای کشور امن و وقایع منطقه تحت کنترل است

وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح، اقدامات و تحولات کنونی در خاورمیانه را نتیجه تلاش برخی قدرت ها برای بازگشت به این منطقه دانست و گفت: آنها به دنبال این هستند تا منطقه را دستخوش تهدید کنند و زمینه را برای حضور خود در منطقه فراهم آورند.

وی افزود: امروز تمام منابع مادی و زیرساختی کشورهای اسلامی تحت تاثیر همین رویدادها در حال از بین رفتن است و در تمام این وقایع دست آمریکا و اسراییل نیز دیده می شود.

او اضافه کرد: در شرایطی که جمهوری اسلامی به شدت مورد هجمه و فشار است، خواست دشمنان بر این است که تا آنجا که می توانند اجاره ندهد که کشور ایران به آن جایگاه رفیع که به دنبال آن است، دست یابد.

سردار دهقان بیان کرد: با وجود شرایط حاکم بر منطقه، کشور ایران از یک فضای کاملا امن و تحت کنترل برخوردار است که این نیز یکی دیگر از دستاوردهای مهم دولت تدبیر و امید محسوب می شود.

کد خبر 298077

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار دفاع-امنیت

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha