همشهری آنلاین: گروهی از متخصصان خواب اعلام کرده‌اند هر فرد بالغ هر شب باید حداقل هفت ساعت از زمانش را به خواب اختصاص دهد در غیر این صورت ممکن است سلامتی‌اش به خطر بیافتد.

خواب

براساس گزارش ساينس الرت، گروهي 15 نفره از برترين متخصصان خواب به مدت يك سال بيش از پنج هزار و 300 مطالعه درباره ارتباط ميان خواب و سلامت را مورد بررسي قرار دادند. نتايج اين بررسي‌ها نشان مي‌دهند خواب به مدت 6 ساعت يا كمتر براي داشتن سلامت پايدار ناكافي است و هر فرد بالغ بايد هرشب به مدت هفت ساعت يا بيشتر استراحت داشته باشد تا بتواند سلامتي‌اش را حفظ كند.

محققان طي بازبيني كه در نتايج پژوهش‌هاي مختلف انجام دادند، دريافتند كم‌خوابي با مشكلات سلامتي از قبيل چاقي، ديابت و بيماري‌هاي قلبي در ارتباط است و به گفته اين متخصصان حد بالايي وجود ندارد كه نشان دهد چند ساعت خوابيدن براي سلامت افراد مفيد است.

محققان معتقدند جوانان يا افرادي كه درحال بهبود‌يافتن از يك بيماري هستند بهتر است 9 ساعت يا بيشتر به استراحت بپردازد. در عين حال نتايج نشان مي‌دهند اگرچه كافئين مي‌تواند خستگي را در افراد پنهان سازد، اما قادر نيست عوارض ناشي از كم‌خوابي را از بين ببرد.

کد خبر 297935

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

دیدگاه خوانندگان

آخرین خبرهای بازار