همشهری آنلاین: یافته‌های یک بررسی جدید دلیلی دیگر به نفع این توصیه والدین به نوجوان است که زود بخوابند. این یافته‌ها نشان می‌دهد که بیدار ماندن تا دیروقت ممکن است خطر اضافه وزن در نوجوانان را در طول زمان بیفزاید.

به گزارش هلث‌دي پژوهشگران در این بررسی داده‌های به دست آمده از بیش از 3300 نوجوان آمریکایی را تجزیه و تحلیل کردند و دریافتند که هر ساعت اضافی بیدار ماندن دیروقت با افزایش دو نمره‌ای در شاخص توده بدنی (BMI) همراهی دارد. شاخص توده بدنی میزان چربی بدن را بر اساس وزن و قد اندازه می‌گیرد.

پژوهشگران دریافتنند که این رابطه میان دیر خوابیدن در شب و افزایش BMI تحت تأثیر زمان کلی خواب، مقدار ورزش یا زمان گذرانده شده در جلوی کامپیوتر یا تلویزیون نیست.

 لورن آسارنو، نامزد دکترا در دانشگاه کالیفرنیا در برکلی در بیانیه خبری منتشرشده به‌وسیله آکادمی پزشکی خواب آمریکا گفت: «این نتایج از این لحاظ مهم هستند که زمان خوابیدن نوجوان و نه‌فقط مدت کلی خواب را به‌عنوان هدفی بالقوه برای کنترل هم‌زمان وزن در گذر به بزرگ‌سالی برجسته می‌کنند.»

البته این بررسی که در شماره اکتبر ژورنال Sleep منتشر شده است، ثابت نمی‌کند که جغدهای شب محکوم به‌اضافه وزن هستند. این یافته‌ها همراهی میان زمان خواب و وزن و نه یک رابطه علت و معلولی را نشان می‌دهند.

آکادمی پزشکی خواب آمریکا می‌گوید نوجوانان نیاز به بیش از 9 ساعت خواب در شب دارند.

کد خبر 309291

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha