همشهری آنلاین: گزارش مشترک سازمان جهانی بهداشت و بانک جهانی نشان داد هزینه‌های درمانی، ۶ درصد از مردم کشورهای با درآمد پایین و متوسط را به سمت فقر شدید سوق می‌دهد.

به گزارش ايسنا، «تسا تان تورس اِجِر»، هماهنگ‌کننده امور مالی نظام‌های سلامت در سازمان جهانی بهداشت گفت: این درصد برابر با 69 میلیون نفر است که به دلیل هزینه‌های بهداشتی و درمانی در لبه پرتگاه فقر شدید قرار گرفته‌اند یا به سمت آن کشیده می‌شوند. همچنین عدم دسترسی به امکانات خاص در میان افراد فقیر و کم‌درآمد شدیدتر است.

همچنین در گزارشی موسوم به «پیگیری پوشش جهانی سلامت»، میزان دسترسی به پوشش بهداشتی در جهان و مشکلات مالی ناشی از هزینه‌های درمانی ارزیابی شده است. در این گزارش آمده است در سطح جهان 400 میلیون نفر به خدمات ضروری و اولیه بهداشتی دسترسی ندارند.

«تیم ایوانز»، مدیر عالی برنامه سلامت، تغذیه و جمعیت بانک جهانی نیز گفت: این بررسی نشان می‌دهد هنوز تا دستیابی به پوشش بهداشتی جهانی فاصله طولانی وجود دارد و باید دسترسی به خدمات بهداشتی گسترش یابد و افراد فقیر از پرداخت هزینه‌های زیاد درمانی که بار مالی برای آنان ایجاد می‌کند، معاف شوند.

در این گزارش تاکید شده که کشورهای عضو سازمان «بریکس» (برزیل، روسیه، هند، چین و آفریقای جنوبی) که دربرگیرنده نیمی از جمعیت جهان هستند، اقدام به اعمال اصلاحاتی در سیستم درمانی خود کرده تا پوشش خدمات بهداشتی به مردم خود را تقویت کرده و گسترش دهند.

به گزارش خبرگزاری شینهوا، پوشش جهانی سلامت به این مفهوم است که مردم همه کشورهای دنیا از خدمات درمانی برابر و ضروری مورد نیاز خود بهره‌مند شوند بدون آنکه متحمل بار مالی گردند.

کد خبر 297933

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha