همشهری آنلاین: رئیس سازمان بسیج مستضعفین با انتقاد از تفکری که راه‌حل همه مشکلات را در خارج می‌بیند، گفت: اگر آنچه را برای تولید وارد می‌کنیم اعم از خدمات، مواد اولیه، قطعات و هر آنچه به ارز نیاز دارد، داخلی شود که قطعا شدنی است، چند صد هزار شغل ایجاد خواهد شد.

به گزارش فارس، سردار محمدرضا نقدی رییس سازمان بسیج مستضعفین در مراسم تکریم و معارفه مسئول مرکز بسیج وزارت نفت که در سالن شهید بهشتی این وزارتخانه برگزار شد، با اشاره به فرمایش رهبرمعظم انقلاب در خصوص مجاهد بودن تولید کننده داخلی گفت: امروز خط مقدم جهاد در مقابل دشمنان اسلام و ایران در جبهه اقتصاد و تولید ملی واقع شده است.

نقدی با اشاره به حماسه سازی‌های صنعتگران نفت در دوران دفاع مقدس در فعال نگهداشتن جزیره خارک و تلمبه‌خانه‌های نفت تاکید کرد: جهادگران عرصه نفت در دوران دفاع مقدس ثابت کردند که با روحیه جهادی و بسیجی می توان حماسه خلق کرد و امروز هم برای اینکه یک نمونه جهادی در عرصه تولید و صنعت معرفی کنیم بهترین مثال، فعالیت صنعتگران عرصه نفت در دوران دفاع مقدس است.

وی با بیان اینکه خارک و تلمبه‌خانه‌ها در جنگ هر کدام یک شلمچه بودند، اظهار داشت: در دوران پس از دفاع مقدس نیز بر خلاف انتظار دشمن که فکر می کرد ایران برای بازسازی و فعال کردن سکوهای نفتی نیازمند حکومت های خارجی است، عزیزان جهادگر در این عرصه ثابت کردند که با توکل بر خدا و تکیه بر استعداد و توان داخلی می توانند سکوهای نفتی را احیا و تلمبه خانه ها را فعال کنند.

رییس سازمان بسیج مستضعفین با اشاره به حماسه خودکفایی بنزین ادامه داد: دشمن فکر کرد می تواند با تحریم بنزین، ملت ایران را به زانو درآورد اما با خلق حماسه خودکفایی تولید بنزین در کشور با توان و ظرفیت داخلی، این توطئه دشمن نیز نقش برآب شد.

وی در ادامه خاطرنشان کرد: کارهای بزرگ صنعتگران عرصه نفت، ملت ایران را به طمع وا می دارد که انتظارات بیشتری داشته باشند.

جانشین فرمانده کل سپاه در امر بسیج با بیان اینکه متاسفانه برخی راه حل تمام مشکلات کشور را در خارج دیده و همه آنها را منوط به رفع تحریم ها می دانند، ابراز داشت: با تضمین می گویم که این تفکر غلط است، هیچ اقتصاددانی با هر تفکر سیاسی این تصور را ندارد و تاکنون از آنها نه شنیده شده و نه شنیده خواهد شد.

وی در ادامه تصریح کرد: در نهایت با همین روال، نتیجه برداشته شدن تحریم ها می شود باز شدن شیرهای نفت و از سر گرفته شدن خام فروشی. در آخر کار نیز وقتی نفت تمام شود کشوری عقب افتاده، محتاج، مصرف کننده و فقیر خواهیم داشت.

نقدی بر پیگیری تولید در کشور تاکید کرد و گفت: باید تولید با فکر و اندیشه درون زا را تقویت کرد و گسترش داد. اگر این اندیشه در وزارت نفت به طور عمیق توسعه پیدا کند بخش عظیمی از مشکل بیکاری کشور حل خواهد شد.

وی تبدیل همین یک میلیون بشکه نفت صادراتی کشور در شرایط تحریم به محصول نهایی را سبب ایجاد هزاران شغل دانسته و افزود: اگر آنچه را که برای تولید وارد می کنیم اعم از خدمات، مواد اولیه، قطعات و هر آنچه به ارز نیاز دارد، داخلی شود که قطعا شدنی است چند صد هزار شغل ایجاد خواهد شد، این مشکل اصلی اقتصاد کشور است که قابل حل می باشد.

رییس سازمان بسیج مستضعفین با اشاره به اینکه در دوره های قبلی نیز وزرای نفت این راه را انتخاب و طی کردند، تصریح کرد: هنوز راه زیادی مانده است که باید طی شود، بخش زیادی از تجهیزات صنعت نفت قابلیت تولید در کشور را دارد که این را باید به صورت جدی دنبال کرد.

وی در ادامه خاطرنشان کرد: دشمن در مقابل پیشرفت ها و توفیقات ایران اسلامی بیکار نمی نشیند و به هر بهانه ای و به هر شکلی که بتواند کارشکنی می کند تا جلوی پیشرفت و خودکفایی ملت ما را بگیرد. نمونه آن تلاشی بود که برای تغییر کدینگ قطعات و تجهیزات صنعت نفت انجام شد که در مقطعی به بهانه افشای اسناد محرمانه کشور، مانع بومی شدن و تغییر کدینگ قطعات و تجهیزات صنعت نفت شدند.

کد خبر 297755

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار دفاع-امنیت

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha