گروه اجتماعی: معاون برنامه‌ریزی و توسعه مدیریت وزارت آموزش و پرورش گفت: زمان برگزاری آزمون استخدام در آموزش و پرورش، طبق اعلام قبلی 27 مهر خواهد بود.

این درحالی است که یک مقام مسئول در معاونت برنامه‌ریزی و نظارت راهبردی نهاد ریاست جمهوری، قبلا گفته بود: جزئیات جدیدی در مورد  دستورالعمل ابلاغی استخدام به استان‌ها و تغییر در زمان برگزاری آزمون استخدامی فرهنگیان مطرح است.

فردوس رجوانی گفته بود: ‌دستورالعمل تهیه شده از سوی وزارت آموزش و پرورش سلیقه‌ای است و مبنای قانونی ندارد، چرا که دارای دو اشکال عمده است و بدین ترتیب با ابلاغ دستورالعمل جدید به استان‌ها، برگزاری آزمون استخدام و در نتیجه استخدام نهایی فرهنگیان حداکثر تا پایان آذر به تعویق می‌افتد.

اما در مقابل محمدرضا محدث خراسانی معاون برنامه‌ریزی و توسعه مدیریت وزارت آموزش و پرورش گفت: این حرفی که عنوان می‌شود دستورالعمل استخدام آموزش و پرورش غیر کارشناسی است، به هیچ وجه درست نیست.

وی اضافه کرد: حدود 3 ماه روی این دستورالعمل کار کارشناسی انجام شده است و با مسئولان سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی سابق رایزنی‌های فراوانی انجام شد. محدث اظهار داشت: برنامه و ترکیب‌بندی استخدام را به معاونت برنامه‌ریزی و نظارت راهبردی ریاست جمهوری ارائه کردیم و آنها تصویب کردند.

گفتنی است، فردوس رجوانی، رئیس گروه استخدام، آموزش و تشکیلات دفتر آموزش و پرورش عمومی و فنی و حرفه‌ای معاونت برنامه‌ریزی و نظارت راهبردی ریاست جمهوری روز سه‌شنبه گذشته با اشاره به غیرممکن بودن برگزاری آزمون در 27 مهر سال جاری و با بیان این که هرگونه تصمیم‌گیری در این مورد تنها منوط به انتشار آگهی استخدام است،‌ در مورد تصویب شرط شرکت متقاضیان در آزمون پرورشی با هر رشته‌ دانشگاهی، گفت:

اگر متقاضیان بتوانند با هر رشته دانشگاهی در آزمون استخدامی پرورشی شرکت کنند، تعداد متقاضیان استخدام در آموزش و پرورش سرسام‌آور خواهد بود که البته تعیین شروطی مثل شرط معدل یا شرط سنی از سوی استان‌ها، این مشکل را تا حدی برطرف می‌کند.

اما معاون برنامه‌ریزی و توسعه مدیریت آموزش و پرورش اظهار داشت: طی برنامه اعلام شده، آگهی استخدام در روزنامه‌های استانی انتشار خواهد یافت.وی ادامه داد: زمان اولیه برگزاری آزمون استخدام، 23 شهریور اعلام شده بود اما با توجه به اینکه این زمان مصادف با ماه مبارک رمضان بود، برای رفاه حال بیشتر متقاضیان به 27 مهر موکول شد.

شرایط استخدام درآموزش و پرورش

حسین هراتی قائم مقام وزیر آموزش و پرورش نیز درباره استخدام بیش از 24 هزار نفر در آموزش و پرورش گفت: بر اساس مجوزهای صادرشده، 10 هزار نفر از مراکز تربیت معلم، 3 هزار نفر از مراکز تربیت دبیر، 5 هزار نفر در زمینه امور تربیتی و 5 هزار نفر نیز از نیروهای حق‌التدریس و یک‌هزار و 500 نفر نیز از نیروهایی که بنا بر دستور و احکام قانونی حکم بازگشت به کار دارند به کار گرفته خواهند شد.

در همین حال وزارت آموزش و پرورش اعلام کرد: استخدام برای گروه دانشجویان تربیت معلم و متعهدین خدمت دبیری، نیروهای آزاد و معلمان حق‌التدریس صورت می پذیرد. بر این اساس احکام استخدام دانشجویان تربیت معلم و متعهدین خدمت همانند سنوات گذشته بر اساس تعداد ردیف پیش بینی شده به صورت رسمی (آزمایشی) صادر می شود و نوع استخدام نیروهای آزاد و معلمان حق‌التدریس به صورت پیمانی انجام خواهد شد.

بر اساس این گزارش ، در دستورالعمل جذب ردیف های استخدام سال 86 در خصوص شرایط متقاضیان استخدام آزاد آمده است: سطح تحصیلات متقاضیان باید حداقل لیسانس و برای طلاب علوم دینی حداقل سطح دو حوزوی باشد.

همچنین، متقاضیان استخدام آزاد برای رشته امور تربیتی پس از موفقیت در آزمون ملزم به طی دوره کار آموزی 120 ساعته هستند، همچنین متقاضیان باید شرایط عمومی استخدام بر اساس ماده 14 قانون استخدام کشوری را دارا بوده و دارای تاییدیه هسته گزینش برای شغل معلمی باشند.

بنابراین گزارش ، طلاب علوم دینی نیز می توانند برای رشته امور تربیتی ثبت نام نمایند اما لازم است پس از موافقت در آزمون دوره کارآموزی (120 ساعت) را بگذرانند. در این دستورالعمل تاکید شده است اولویت‌های سهمیه استخدام برای ایثارگران، نخبگان و قهرمانان ورزشی و رعایت 3 درصد از مجوزها برای معلولین عادی در ردیف های آزاد و حق التدریس باید رعایت گردد.

همچنین فرزندان فرهنگی در صورت شرکت در آزمون و کسب حد نصاب امتیاز در شرایط مساوی با نیروهای آزاد از اولویت برخوردار خواهند شد. این گزارش می افزاید، استخدام معلمان حق‌التدریس در رشته‌های مورد نیاز آموزشی با اولویت در دوره متوسطه و فنی و حرفه‌ای با حداقل مدرک دانشگاهی و با سابقه خدمت حداقل 5 سال و با میانگین 12 ساعت تدریس در هفته که ورودی آنها قبل از مهرماه سال 1381 باشد از طریق آزمون داخلی صورت پذیرد

کد خبر 29746

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آموزش

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز