همشهری‌آنلاین: نخستین نشست تخصصی مطالعه و حفاظت آثار فلزی به همت پژوهشکده حفاظت و مرمت آثار تاریخی – فرهنگی پژوهشگاه میراث فرهنگی و گردشگری برگزار می‌شود.

پژوهشگاه میراث فرهنگی و گردشگری

به گزارش روابط عمومی پژوهشگاه میراث فرهنگی و گردشگری، کامران احمدی رییس پژوهشکده حفاظت و مرمت آثار تاریخی - فرهنگی با اعلام این خبر گفت: یکی از اهدافی که توسط پژوهشکده حفاظت و مرمت آثار تاریخی -فرهنگی دنبال می شود، برگزاری نشست‌های تخصصی با محوریت آثار تاریخی از جنس های مختلف است.

او افزود: این نشست ها در گام نخست، با حضور صاحبنظران حوزه های مختلف در چارچوب نقد و بررسی روش ها، حد و مرز مداخلات و هدفمندسازی طرح های پژوهشی - آموزشی برنامه ریزی شده است.

احمدی خاطر نشان ساخت که درحاشیه این نشست ها سخنرانی های مرتبط با موضوع نشست برگزار می شود که شرکت در آن برای تمامی علاقمندان و دانشجویان آزاد است.

به گفته رییس پژوهشکده حفاظت و مرمت آثار تاریخی -فرهنگی، در نخستین نشست تخصصی مرمتگران، مهدی عود باشی و محمد مرتضوی از اعضای هیأت علمی دانشگاه هنر اصفهان سخنرانی خواهند کرد.

احمدی موضوع این سخنرانی‌ها را از حفاری تا نگهداری؛ شناخت عوامل، ارزیابی شرایط و حفاظت پیشگیرانه در مجموعه های فلزی باستانی و رهیافت های و چالش‌های نوین در بحث حفاظت آثار فلزی تاریخی- فرهنگی اعلام کرد.

او افزود: شرکت در این نشست که ساعت 10صبح روز 24خرداد ماه در سالن اجتماعات پژوهشگاه میراث فرهنگی و گردشگری برگزار می شود برای علاقمندان آزاد است.

کد خبر 297438

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فرهنگ عمومی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha