جمعه ۲۲ خرداد ۱۳۹۴ - ۰۴:۰۴
۰ نفر

همشهری‌آنلاین: پژوهشگاه میراث فرهنگی و گردشگری، حفاظت و مرمت آثار کاغذی را در دستور کار جدی خود قرار داده است و با همین هدف نخستین نشست هم اندیشی کارگروه تخصصی حفاظت و مرمت آثار کاغذی را برگزار کرد.

حفاظت و مرمت آثار کاغذی

به گزارش روابط عمومی پژوهشگاه میراث فرهنگی و گردشگری، در این نشست مدیران و کارشناسان پژوهشکده حفاظت و مرمت آثار تاریخی -فرهنگی پژوهشگاه میراث فرهنگی و گردشگری، کتابخانه مجلس شورای اسلامی، موزه ملی، موزه رضا عباسی وکتابخانه دانشگاه تهران حضور داشتند.

افشین ابراهیمی مدیر گروه سیاست‌های عمومی و امور نظارتی پژوهشکده حفاظت ومرمت آثار تاریخی -فرهنگی، هدف از برگزاری این نشست را بررسی وضعیت عمومیحفاظت و مرمت آثار کاغذی در کشور و ارائه پیشنهادات و راهکارهای اجرائی برای بهبود شرایط موجود اعلام کرد.

ابراهیمی در گفت و گو با خبرنگار سایت پژوهشگاه (richt.ir) گفت: در این نشست ضرورت تداوم منظم جلسات، حضور کارشناسان زبده سایر مراکز، رصد کردن فعالیتهای حفاظتی و مرمتی آثار کاغذی، نظارت بر اقدامات حفاظتی و مرمتی آثار کاغذی و اصلاح روند تاسیس شرکت‌های حفاظتی و مرمتی آثار کاغذی مورد بحث و گفتگو قرار گرفت.

او اظهار داشت: ضرورت توجه ویژه به مقوله نگهداری و حفاظت آثار کاغذی به‌جای مرمت‌های بی مورد، معرفی متولی واحدی برای سیاستگذاری اقدامات حفاظتی ومرمتی آثار کاغذی، توجه به تجارب موفق جهانی در زمینه حفاظت و مرمت آثارکاغذی، ایجاد حساسیت برای جلوگیری از بروز خسارات جبران ناپذیر و ... از دیگر مسائلی بود که دراین نشست مطرح شد.

به گفته ابراهیمی، طبق توافق نهایی اعضای کارگروه، دومین نشست هم اندیشی درنیمه اول مرداد ماه در محل پژوهشکده حفاظت و مرمت آثار تاریخی-فرهنگی پژوهشگاه میراث فرهنگی و گردشگری، برگزار خواهد شد.

کد خبر 297813

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فرهنگ عمومی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha