یکشنبه ۱۷ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۱:۰۳
۰ نفر

همشهری آنلاین: مدیر کل دفتر حفاظت و مدیریت شکار و صید سازمان حفاظت محیط زیست با بیان این که حیوانات وحشی از سیرک‌ها حذف می‌شوند گفت: برنامه زمانبندی برای حذف حیوانات وحشی توسط مدیر سیرک‌های فعال و غیر فعال در کشور، تنظیم شده است.

حیوانات وحشی از سیرک‌ها حذف می‌شوند

به گزارش ایرنا، علی تیموری افزود: تاکنون از 23 فرد حقیقی و حقوقی فعال در زمینه اجرای نمایش با حیوانات وحشی (سیرک‌ها و معرکه‌گیران خیابانی ) تعهد گرفته و به طور کل فعالیت معرکه‌گیران به صورت سنتی ممنوع شده است.

وی با اشاره به برخی از انتقادها در رسانه‌های گروهی مبنی بر بهره‌گیری جانوران وحشی در سیرک‌ها گفت: سازمان حفاظت محیط زیست به عنوان متولی اصلی و قانونی حفاظت از گونه‌های جانوران وحشی بومی و همچنین متعهد به حراست از حیات وحش غیر بومی در قالب معاهدات بین‌المللی است و قوانین و مقررات لازم برای انجام وظایف محوله خود در اختیار دارد.

وی تاکید کرد: قطعا مقوله جلوگیری از آزار و اذیت و بهره‌کشی از حیات وحش جانوری و برخورد با عاملان در چارچوب قانون نیز از وظایف سازمان حفاظت محیط زیست است.

مدیر کل دفتر مدیریت و حفاظت از شکار و صید سازمان حفاظت محیط زیست با بیان این که برنامه زمانبندی برای حذف حیوانات وحشی توسط مدیر سیرک‌های فعال و غیر فعال در کشور که قبلا از این سازمان مجوز دریافت کرده‌اند، تنظیم شده است، افزود: از هریک از آن‌ها به صورت جداگانه تعهدنامه محضری برای حسن انجام تعهدات اخذ شده است.

وی ادامه داد: از مجموع جانوران در اختیار نمایش‌دهندگان تعداد 12 حیوان شامل شیر، خرس و میمون از فعالیت سیرک‌ها خارج شده یا در اختیار سازمان حفاظت محیط زیست قرار گرفته و یا تحویل مراکز مجاز شده‌اند.

تیموری با بیان این که از 13 مجموعه برگزارکننده سیرک تعداد 6 مجموعه مجاز به استفاده از حیوانات وحشی در نمایش‌های خود نبوده اظهار داشت: مابقی حیوانات وحشی مجموعه‌های دیگر نیز طی زمانبندی انجام شده به دلیل لزوم داشتن فرصت کافی برای سامان‌دهی و تعیین تکلیف محل نگه‌داری آنها توسط سازمان و رعایت مسائل معیشتی مدیران و کارکنان سیرک‌ها از گردونه اجرای حرکات نمایشی حذف می‌شوند.

کد خبر 297382

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار محیط زیست

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha