یکشنبه ۲۷ آبان ۱۳۸۶ - ۰۹:۵۹
۰ نفر

همشهری آنلاین: مشاور شهردار تهران در امور محیط زیست گفت: شهرداری تهران به هیچ وجه از برپایی سیرک حمایت نمی کند.

مهندس محمد هادی حیدرزاده ضمن بیان این مطلب اظهار کرد: راه اندازی سیرک توسط سازمان محیط زیست که متولی اصلی حفاظت از طبیعت و حیات وحش محسوب می‌شود، در محدوده پارک طبیعت پردیسان به عنوان یکی از پارک های آموزشی و پژوهشی سوال برانگیز است. 

مشاور شهردار تهران در امور محیط زیست با تاکید بر اینکه شهر تهران باید هویت اسلامی و ایرانی داشته باشد گفت: شهرداری تهران در تمام امور اجتماعی و فرهنگی بر حفظ هویت اسلامی و ایرانی تاکید دارد اما چنین اقداماتی هویت پایتخت را زیر سوال می‌برد.

وی افزود: برپایی سیرک به معنای استثمار حیوانات و خارج کردن آنها از شرایط طبیعی‌شان است که این امر با وظیفه اصلی سازمان محیط زیست یعنی حمایت از حیوانات مغایر است.

وی تصریح کرد: با وجود آنکه راه اندازی سیرک در محدوده پارک پردیسان تبعاتی مانند افزایش ترافیک را به دنبال دارد و باید خدمات ویژه‌ای مانند جمع آوری حجم انبوهی از زباله صورت گیرد اما برای برپایی این سیرک هیچ گونه هماهنگی با شهرداری تهران صورت نگرفته است.

 محمد هادی حیدرزاده تاکید کرد: بهترین وسیله برای آشنایی عموم شهروندان با طبیعت و حیات وحش، برپایی نمایشگاه و موزه‌های حیات وحش مانند موزه هفت چنار و دارآباد است که با دیدگاه آموزش محور به وجود آمده و استثمار و آزار حیوانات را به دنبال ندارد.

مشاور محیط زیست شهردار تهران افزود: بر این اساس و در راستای آشنایی هرچه بیشتر شهروندان تهرانی با اهمیت حفظ محیط زیست تا پایان سال خدمات ویژه‌ای برای بازدیدکنندگان موزه حیات وحش دارآباد و هفت چنار به خصوص دانش آموزان در نظر گرفته شده و همچنین دوره‌های آموزشی حفاظت از محیط زیست در این مکان‌ها برگزار خواهد شد.

وی در پایان با اشاره به اینکه طرح جامع اکوتوریسم شهر تهران در دست طراحی است گفت: بر اساس طرح جامع اکوتوریسم شهر تهران قابلیت تفرجی پایتخت، نحوه استفاده از منابع طبیعی و نحوه آموزش شهروندان برای استفاده صحیح از طبیعت مشخص خواهد شد.

کد خبر 36872

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار محیط زیست

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز