همشهری آنلاین: وزیر دفاع گفت: شرایط منطقه از جمله تصاعد بحران و ناامنی در محیط امنیتی مشترک ایران و عراق، ضرورت همکاری‌های نزدیک دفاعی میان دو کشور را اجتناب‌ناپذیر کرده است.

حسین دهقان

به گزارش اداره‌کل تبلیغات دفاعی وزارت دفاع، پس از انجام مراسم استقبال رسمی از سردار حسین دهقان وزیر دفاع جمهوری اسلامی ایران توسط دکتر خالد متعب یاسین العبیدی وزیر دفاع جمهوری عراق، نخستین دور مذاکرات وزرای دفاع دو کشور برگزار شد.

سردار دهقان در این دور از مذاکرات با ابراز خرسندی از سفر به عراق، گفت: روابط ایران و عراق تاریخی و ریشه‌دار است و این پیشینه، همبستگی دو ملت را نشان می‌دهد.

سردار دهقان با اشاره به سفر موفقیت‌آمیز رئیس‌جمهور عراق به تهران و دیدار ایشان با مقام معظم رهبری و رئیس‌جمهور کشورمان، گفت : ما در اینجا هستیم تا اراده خود را برای اجرای توافقات صورت گرفته و گسترش همکاری‌های فی‌مابین نشان دهیم و با هم‌افزایی و تقویت مقاومت فعالانه، چالش‌ها و بحران‌های امنیتی را برطرف سازیم.

وزیر دفاع کشورمان با بیان اینکه دولت جمهوری اسلامی ایران علاقمند و مصمم به توسعه روابط و همکاری با دولت عراق در ابعاد مختلف به‌ویژه دفاعی و امنیتی است، گفت: شرایط منطقه از جمله تصاعد بحران و ناامنی در محیط امنیتی مشترک ایران و عراق، ضرورت همکاری‌های نزدیک دفاعی میان دو کشور را اجتناب‌ناپذیر کرده است.

سردار دهقان از همکاری‌های دفاعی امنیتی ایران و عراق و مبارزه مشترک علیه تروریسم به‌عنوان عاملی ثبات‌ساز و امنیت‌آفرین بر منطقه یاد کرد و گفت: ایران با تمام توان کنار دولت و ملت عراق ایستاده و بدون هیچ‌گونه چشمداشتی درخواست برادران عراقی خود را اجابت کرده است.

وزیر دفاع کشورمان اظهار امیدواری کرد: در این سفر علاوه بر تقویت مناسبات دفاعی نظامی و امنیتی دو کشور بتوانیم گام‌های بلند و مستحکم‌تری برای انهدام کامل شبکه مخوف، جنایتکار و شرارت آمیز تروریستی، صهیونیستی و تکفیری به‌عنوان مهمترین عوامل ناامنی در منطقه برداریم.

در این دیدار دکتر خالد متعب یاسین العبیدی وزیر دفاع جمهوری عراق نیز طی سخنانی با ابراز خرسندی از سفر سردار دهقان به عراق، گفت: امیدواریم این سفر پر از خیر و برکت برای ایران و عراق باشد و منجر به گسترش روابط بیش از پیش دو کشور گردد.

وزیر دفاع عراق تصریح کرد: ایران و عراق یک کشور واحد هستند و روابط آنها فراتر از مرزهای جغرافیایی است.

العبیدی با تشریح چالش‌های پیش روی عراق، گفت: به‌طور حتم توسعه همکاری‌های دو کشور ما را در غلبه بر این چالش‌ها توانمند و موفق خواهد کرد.

وی با تشکر و قدردانی از کمک‌های جمهوری اسلامی ایران اظهار داشت: ما به‌شدت به حمایت و کمک‌های جمهوری اسلامی ایران به‌ویژه در این برهه حساس نیازمندیم و امیدواریم بتوانیم با اشتراک مساعی با ایران بر دشمنان ملت عراق پیروز شویم.

العبیدی با تبیین آخرین تحولات میدانی عراق در نبرد با تروریست‌ها، گفت: با وحدت، انسجام داخلی، جانفشانی نیروهای مسلح و ملت عراق اجازه نخواهیم داد تروریست‌ها به اهداف شوم‌شان نائل شوند و معتقدیم پیروزی نهایی از آن ملت عراق است.

کد خبر 295584

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha