سه‌شنبه ۲۹ اردیبهشت ۱۳۹۴ - ۱۱:۴۷
۰ نفر

همشهری‌آنلاین: آشنایی با نحوه پذیرش و درمان سالمندان، تبادل اطلاعات بانک سالمندی دو کشور و الگوبرداری مجموعه‌های نگهداری سالمندان در کشور عراق، از جمله برنامه‌های حضور کارشناسان عالی‌ر‌تبه این کشور در آسایشگاه خیریه کهریزک است.

آسایپگاه کهریزک

به گزارش روابط عمومی آسایشگاه کهریزک با هماهنگي دكتر اسماعيل مطلق مدير كل دفتر سلامت خانواده وزارت بهداشت، هيات 23 نفره كارشناسان حوزه بهداشت و سلامت سالمندان كشور عراق به آسايشگاه كهريزك آمدند.

هم انديشي تخصصي اصول پذيرش، نگهداري و درمان سالمندان، بررسي راهكارهاي گوناگوني كه هم اينك در جهت ارتقاء سطح سلامت سالمندان در كهريزك در حال انجام است، آشنايي با انواع خدمات گوناگون پزشكي موجود در آسايشگاه، تبادل اطلاعات بانك سالمندي و الگوبرداري از اين مجموعه به عنوان نماد مركز پيشرفته نگهداري سالمندان در ايران ، از برنامه هاي گوناگوني بود كه در نشست مشترك مديران آسايشگاه با مسئولين حوزه بهداشت و سلامت سالمندي كشور عراق به آن پرداخته شد.

در ابتداي اين نشست خانم دكتر وشاء مدير كل امور سالمندان عراق با تشكر از مساعدت هاي فني و تخصصي آسايشگاه اظهار داشت:

در حال حاضر در كشور ما 12 مركز نگهداري و سراي سالمندان زير نظر دولت مشغول فعاليت است كه با توجه به قانون حمايت از سالمندان در كشور ، آن دسته از سالمنداني كه بي بضاعت تشخيص داده مي شوند و نياز به مراقبت هاي بهداشتي و درماني دارند، مشمول اين قانون قرار مي‌گيرند.

محمد سليم نماينده وزارت كار و مسئول خانه هاي سالمندان در عراق نيز با ارائه گزارشي از چگونگي فعاليت خانه هاي سالمندان در عراق، از مسئولين آسايشگاه كهريزك خواست تا اين كشور را در ارتقاء سطح خدمات سالمندي ياري رسانند.

وي افزود: استفاده از تجربيات و توانمندي هاي فني و تخصصي مسئولين آسايشگاه خواهد توانست ما را در كشور خودمان توانمند تر از گذشته در امور درماني و نگهداري سالمندان فعال سازد ، ما مي توانيم هنگام بازگشت بسياري از نقطه نظرات فني اين مجموعه را براي اجرا به صورت دستورالعملي در مراكز نگهداري سالمندان در عراق مورد استفاده قرار دهيم.

گفتني است اين نشست تخصصي كه با ديدار هيات كارشناسي عراق از بخشهاي مختلف آسايشگاه نيز همراه بود، در حالي به كار خود پايان داد كه كارشناسان حوزه سلامت آسايشگاه اصول 3 گانه آموزش ، نگهداري و توانبخشي سالمندان را براي هيات عراقي تشريح نموده ، توضيحات گوناگون در بخش درمان و مراقبت هاي خاص روزانه نيز به سمع و نظر حاضرين در اين جلسه رسيد.

کد خبر 295493

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آسیب اجتماعی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha