همشهری‌آنلاین: رئیس سازمان جامعه پزشکی کشور با تأکید بر نیاز سنجی و برطرف کردن کمبودهای حوزه دارو و درمان آسایشگاه در حد توان، از عزم جدی این سازمان بر حضور مستمر پزشکان افتخاری در مجموعه خیریه کهریزک خبر داد.

بسیج جامعه پزشکی

به گزارش روابط عمومي آسايشگاه خيريه كهريزك ، با حضور دكتر محمد رئيس زاده سازمان بسيج جامعه پزشكي كشور و هيأت همراه، نشست تخصصي نياز سنجي حوزه درمان آسايشگاه با مسئولين سلامت و اداري مجموعه برگزار شد. آقايان دكتر قائد اميني مدير امداد و درمان، دكتر طباطبايي مدير استان تهران و نوروزي مدير كل روابط عمومي بسيج جامعه پزشكي كشور ديگر اعضا شركت كننده در اين نشست بودند.

دكتر فريبرز بختياري معاون سلامت و توانبخشي آسايشگاه با شرح جامعی از وضعيت دارو و درمان سالمندان و معلولين مجموعه ، انواع امكانات و خدمات كلينيكي و پاراكلينيكي در حال ارائه به جمعيت هدف را بر شمرد.

وي با اشاره به كمبودها و نيازهاي اساسي حوزه دارو و درمان نيز گفت: تهيه انواع دارو و تجهيزات مصرفي مورد نياز بخشها ، از دغدغه هاي هميشگي مسئولين آسايشگاه است كه علاقه مندیم با تهيه فهرستي جامع ، از توانمندي هاي بسيج جامعه پزشكي كشور در اين زمينه بهره مند شويم.

دكتر بختياري نيازهاي نيروي انساني متخصص مجموعه را ياد آور شد و تأكيد كرد: در بخش‌هاي درمان تخصصي سالمندان و معلولين، همواره كمبود نيروي انساني متخصص در آسايشگاه احساس مي شود حضور اين عزيزان با برنامه ريزي دقيق ، از ملزومات مورد نياز است.

وی ادامه داد: همچنين كادر پزشكي و پيراپزشكي حوزه سلامت هم با مشكلات كمبود نيروي انساني ماهر مواجه است كه با طرف شدن اين كاستي ها ، ميتوان سطح سلامت ساكنين مجموعه را به نحو چشمگيري بالا برد.

دكتر رئيس زاده رئيس سازمان بسيج جامعه پزشكي كشور از حضور پزشكان متخصص در آينده اي نزديك در آسايشگاه كهريزك خبر داد و افزود: چهره هاي برجسته جامعه پزشكي كشور ضمن آشنايي با آسايشگاه كهريزك و خدمات موجود در آن ، علاوه بر مشاركت در اقدامات درماني مناسب مي توانند اثرات فرهنگي حاصل از اين حضور را به ساير مراكز مشابه انتقال دهند.

وي با اشاره به بحران سالمندي در آينده اي نزديك يادآور شد: جامعه در حال پير شدن است و ارائه انواع خدمات پزشكي به سالمندان، مستلزم راهكارهاي ويژه اي است كه مي بايست از هم اكنون تدابير لازم براي اين مهم انديشيده شود.

وي افزود: خدمات ارزشمندي كه هم اكنون در بخش وسيعي به سالمندان در حال ارائه است ، ميتواند الگويي مناسب براي ايجاد دانشكده طب سالمندي باشد كه دانشجويان آن با گذراندن دوره هاي عملي در محل آسايشگاه كهريزك ، ميتوانند از دانش لازم در اين حوزه برخوردار شوند.

رئيس سازمان بسيج جامعه پزشكي كشور با اشاره به پتانسيل هاي موجود در اين سازمان ، ابراز اميدواري كرد تا با بررسي همه جانبه، بتوان در حد توان در برطرف كردن كمبودهاي دارو و درمان آسايشگاه ، از محل توانمندي هاي سازمان خود كوشش نمود.

کد خبر 295494

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha