همشهری آنلاین: گروه شبه نظامی و تروریستی 'تحریک طالبان پاکستان' مسئولیت سقوط مرگبار یبالگرد حامل سفرا و دیپلمات‌های خارجی در شمال غرب پاکستان را برعهده گرفت.

سقوط بالگرد پاکستان

به گزارش خبرنگار ایرنا، گروه تحریک طالبان پاکستان جمعه (18 ارديبهشت) حدود یک ساعت بعد از سانحه که در منطقه گلگیت درشمال پاکستان رخ داد، با صدور بیانیه ای به زبان اردو، مدعی شد که حمله عوامل طالبان موجب سقوط این بالگرد شده است.

هنوز منابع دولتی و رسمی پاکستان صحت ادعای طالبان را تایید نکرده اند.

درصورتی که ادعای طالبان مبنی بر هدف قراردادن این بالگرد صحت داشته باشد، باید این حادثه را مهم ترین حادثه تروریستی به دست عوامل طالبان بعد از حمله مرگبار این گروه به مدرسه پیشاور در آذر ماه سال گذشته دانست که در جریان آن حدود 150 دانش آموز کشته شدند.

  • سفرای فیلیپین و نروژ و همسران سفرای مالزی و اندونزی در پاکستان کشته شدند

بر اثر سقوط ظهر جمعه یک فروند بالگرد حامل 11 دیپلمات خارجی در شمال پاکستان، 'لیف لارسن' سفیر نروژ و 'دومینگو دی لوسناریو' سفیر فیلیپین در پاکستان و نیز همسران سفرای مالزی و اندونزی کشته شدند.

همچنین سفرای لهستان و هلند نیز در این سانحه که در منطقه گلگیت در شمال پاکستان رخ داد، بشدت مجروح شدند. حال برخی از مجروحان وخیم گزارش شده است.

همچنین دست کم دو نفر از خدمه این بالگرد نیز کشته شده‌اند. این بالگر حامل 11 تبعه خارجی و شش تبعه پاکستانی بود.

بنا به دعوت رسمی نخست وزیر پاکستان، سه فرود بالگرد درحال حمل سفرا، دیپلمات‌ها و اعضای نمایندگی‌های خارجی مقیم اسلام آباد از 37 کشور مختلف جهان برای شرکت در مراسم افتتاح یک طرح بزرگ گردشگری (تله کابین) در نواحی کوهستانی منطقه گلگیت بودند که یک فروند آن روی ساختمان یک مدرسه سقوط کرد و باعث آتش سوزی در مدرسه شد. هنوز اخباری از احتمال تلفات در میان دانش آموزان مدرسه منتشر نشده است.

نخست وزیر پاکستان از علیرضا حقیقیان سفیر جمهوری اسلامی ایران در اسلام آباد نیز برای شرکت در این مراسم افتتاحیه دعوت کرده بود اما خوشبختانه وی بدلیل مشغله کاری در اسلام آباد، این هیات را همراهمی نکرد.

بعد از این سانحه، نخست وزیر پاکستان با لغو برنامه افتتاح طرح عمرانی، سفر خود را به گلگیت نیمه تمام گذاشت و به اسلام آباد بازگشت.

محمد نواز شریف ضمن ابراز تاسف از رویداد این سانحه، به خانواده‌های جان باختگان تسلیت گفت.

 

کد خبر 294426

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آسیا و اقیانوسیه

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha